Avatar billede freud Nybegynder
15. april 2004 - 19:11 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

upload uden brug af frontpage til server med frontpage ext.

Hej

Jeg skal opdatere en hjemmeside som er lavet i frontpage, men
er løbet ind i nogle problemer...

For at uploade til serveren som har install. frontpage ext. skal man bruge fronpage - kan det passe ?

Jeg vil af forskellige grunde gerne slippe for at bruge frontpage til upload - kan det lade sig gøre ?

Jeg har prøvet med forskellige ftp-klienter og browseren ?.....
Avatar billede cpufan Juniormester
15. april 2004 - 20:08 #1
du er nød til at spørge webhotellet.
det kan jo være der ikke er aktiveret ftp.
og hvis der er, kan det være et andet password end til frontpage.
Avatar billede hcma Novice
15. april 2004 - 23:55 #2
hvis dit webhotel er incl. FP Ext. mener jeg 99% sikkert at du er pisket til at benytte FP til upload.  Jeg har engang prøvet at uploade vis FTP og det smadrede webbet. Om jeg bare var uheldig ved jeg ikke, men jeg tør ikke prøve det igen.
Avatar billede freud Nybegynder
16. april 2004 - 00:38 #3
:-( , r der slet ingen vej uden om ?

Da jeg ik selv bruger FP er det jo lidt at et problem..........
Avatar billede hcma Novice
16. april 2004 - 10:38 #4
spørg under alle omstændigheder udbyderen
Avatar billede lun Nybegynder
20. april 2004 - 23:21 #5
Hos min udbyder er det sådan at man godt kan benytte FTPupload, selv om der er Frontpage  extensions, MEN det ødelægger FP extensions, og de skal geninstalleres hvis man vil bruge dem igen. Men som de andre siger, spørg udbyderen
Avatar billede freud Nybegynder
01. juni 2004 - 21:51 #6
> cpufan , lun

drop et svar og i får pionts
Avatar billede hcma Novice
02. juni 2004 - 00:07 #7
har selv fået smadret et helt web ved at uploade med ftp på en web-hotel med FP Server Ext. og desværre også omvendt.
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. juni 2004 - 00:13 #8
Når du skal arbejde med dine dokumenter, åbner du FP og logger på dit webhotel som du plejer.

Derefter navigerer du dig ned til den fil du skal arbejde med, højreklikker du på filen og vælger "Åbn med".

Herefter kan du vælge mellem FP og Notepad. Du dobbeltklikker på Notepad, redigerer dit dokument og gemmer.

Du skal så lige swappe over i vinduet, for at din save tager effekt.

På den måde undgår du, at FP genererer noget uhensigtsmæssig kode, som FP har det for vane at gøre.
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. juni 2004 - 00:14 #9
- og du slipper for upload med et FTP-program, du redigerer direkte på serveren, uden at der går ged i noget.
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. juni 2004 - 00:20 #10
F.eks. vil FP gerne afslutte dine If-Then sætninger med End If. Også selvom der er flere sætninger inde i hinanden:

If udsagn1 <> "" Then
        If udsagn2 = "" Then
        End If

Her vil FP gerne afslutte hver enkelt If-Then sætning:

If udsagn1 <> "" Then
End If
        If udsagn2 = "" Then
        End If

Det undgår du ved at benytte Notepad. Notepad efterlader din kode nøjagtigt som du skrev den.
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. juni 2004 - 00:26 #11
Mht. FTP-adgang til serveren, så BURDE der ikke gå noget galt med FP-ext. på serveren. Hvis der gør det, har din host noget af et problem, og det kunne du så passende gøre ham opmærksom på. Hvis jeg var dig, ville jeg gøre som jeg har beskrevet ovenfor, nemlig benytte Notepad.

FP er udmærket, hvis man lige hurtigt skal have oprettet en tabel, men man skal alligevel ind at rette til bagefter, da FP ikke overholder W3C's standarder. Hvis man da validerer sin side :o)
Avatar billede cpufan Juniormester
02. juni 2004 - 13:00 #12
go' sommer
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. juli 2004 - 23:19 #13
Du kunne ikke bruge noget af det?
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. juli 2004 - 23:22 #14
Ok, det kunne du, kan jeg se :o) Takker, og i lige måde :o)