Avatar billede fatjay Nybegynder
11. april 2004 - 12:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange pixels?

Jeg har lavet et par sites, og jeg undrer mig lidt over hvor stor min "skærm" skal være når jeg designer sites, da jeg normalt sætter den i programmet til at være 977 x 600 pixels, da den browser helt perfekt hos mig. Men jeg kan se at andre steder, fx min mor's computer, at den bliver browset helt underligt, og andre steder er den helt lille, hvor mange pixels skal jeg lave siden i så den bliver browset normalt alle steder?
Avatar billede s_f Nybegynder
11. april 2004 - 12:16 #1
1024*768 er nok det mest brugte.

VH Steffen
Avatar billede fatjay Nybegynder
11. april 2004 - 12:17 #2
768 bred så eller hvad
Avatar billede s_f Nybegynder
11. april 2004 - 12:18 #3
ja jeg tænker altså på skærmopløsningen, er det ikke det?

men jo 768 bred.
Avatar billede fatjay Nybegynder
11. april 2004 - 12:20 #4
hmnn kan du give en lille forklaring af alt det der?? har det noget at gøre med fx en 17 tommer skærm......fatter d sq ikk :-)
Avatar billede s_f Nybegynder
11. april 2004 - 12:24 #5
altså, når jeg normalt bruger min computer har jeg en opløsning på 1280*1024, hvis jeg så går ind og designer en hjemmeside, og andre så kommer ind på siden med 1024*768 i opløsnigen ville de se forkert ud.

Så nu jeg vil designe en hjemmeside, skruer jeg min opløsning ned til 1024*768 da der er flest der bruger det.

Du kan tjekke din opløsning ved at højre klikke på din skrivebord > indstillinger, der står det.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. april 2004 - 12:38 #6
Desværre ikke forklaring på få ord.

prøv at læse denne artikel: http://www.html.dk/artikler/00025/

ps. 1024x768 er en skærms opløsning i bredde gange højde inkl. alle værktøjer og scrollbar, altså ikke det felt der er til rådighed i browseren.
Avatar billede retry Nybegynder
11. april 2004 - 13:03 #7
Det er jo ikke nødvendigvis sådan, at folk kører med høj opløsning for at kunne se hjemmesider, der kræver hele skærmen. Jeg selv kører 1280 x 1024 for at kunne have overblik over flere vinduer ad gangen. Min næste skærm skal kunne klare 1600 x 1200.

Når jeg laver hjememsider, bliver de lavet til et ydre vinduesmål på 800 eller 640 skærmpunkter. Oftest som "et stykke papir" på neutral baggrund.

Webdesignere som laver brede sider, glemmer ofte at nogle funktioner i Internet Explorer åbner et panel ude til venstre for hjemmesiden.