Avatar billede martinellekilde Nybegynder
08. april 2004 - 22:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MIt MSN Messenger kører langsomt!?

Der er opstået et problem med mit Messenger. Det har kørt uden problemer i al den tid jeg har haft det, men nu er der opstået et irriterende problem. Nemlig når jeg skirver en meddelse så går der like 5-6 sekunder inden den vises, samtidig med at Messenger fryser i de 5-6 sekunder.
Jeg har prøvet at køre virus scan, og der var ingen virusser. Og har prøvet at geninstallere MSN Messneger, men intet af det har hidtil lykkeds.

Så ville jeg bare spørge om der er nogen der har en idee om hvad der kan være galt??

På forhånd tak.. Martin!
Avatar billede strych9 Praktikant
08. april 2004 - 23:48 #1
Prøv engang at deaktivere alle overflødige processer, inklusive virus killer, og se om problemet også er der når kun MSN Messenger kører.
Avatar billede martinellekilde Nybegynder
09. april 2004 - 01:23 #2
Desværre. det virker ikke.. HVis det er en hentydning tila t jeg har for ldit ram, så er de 512 + 128 MB DDR, ram ikke nok??
Avatar billede strych9 Praktikant
09. april 2004 - 01:29 #3
nøh det var det såmænd ikke. Tit kommer man ud for at en process ikke kan særlig godt med en anden, selv om det ganske vist var et større problem i ældre windows versioner end nu.
Men du har altså prøvet at lukke alle programmer og tingel tangel i systray og MSN virker stadig ikke? Så ved jeg ikke hvad du skal gøre.. ud over måske format c: eller vent til en anden kommer forbi
Avatar billede rocksound Nybegynder
12. april 2004 - 18:16 #4
Hvilken Windows har du?
Jeg mener ikke du skal sige format c: som, strych9 siger. Ikke endnu.
Du kan nøjes med at reparere din Windows Installation.
For mig lyder det nemlig som om du har nogle beskadigede systemfiler.
Har du WinXP, kan du sætte cd'en i drevet, genstarte computeren, og boote op fra cd'en.
Vælg Reparer.

Har du en ældre Windows er du nødt til at installere hele Windows igen, men dine instillinger og dokumenter osv. forsvinder eller ændres ikke.
Det er dog altid klogt at lave en backup inden.

mvh.
Søren
Avatar billede rocksound Nybegynder
12. april 2004 - 18:19 #5
I øvrigt,

prøv det her først.

Start-->Kør--> skriv: SFC \scannow
Du skal muligvis bruge din Win-CD-Rom.
Kommandoen starter en søgning efter tabte filer, og gendanner dem så igen via Win-cd'en.
Jeg har dog ikke selv nogle erfaringer med det. Har prøvet at køre det, et kommando-promt vindue popper hurtigt op, og lukker så igen.
Så jeg går ud fra det betyder der ikke mangler filer.
Avatar billede rocksound Nybegynder
14. maj 2004 - 16:39 #6
Og har en lille rettelse, lidt sent måske,

Skriv i Star-->Kør--> sfc /scannow
Avatar billede hutteline Nybegynder
24. juni 2004 - 16:38 #7
Kan ske du har fået løst dit problem... men så til andre med samme bøvl

Jeg har lige haft det samme problem, troede det var Marketscore, som drillede!!!
Men nu har jeg prøvet at afinstallere IE service packs, og vupti, kunne den sende igen..

Prøv det

Hutteline
Avatar billede martinellekilde Nybegynder
27. juni 2004 - 17:34 #8
x