Avatar billede jakobkp Nybegynder
04. april 2004 - 22:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tekstbaseret hit counter

Hvordan laver jeg en besøgstæller der er skrevet med almindelig tekst, og ikke de standard der følger med.

evt. Hvor kan jeg downloade nye hit counters
Avatar billede Kengun Praktikant
05. april 2004 - 10:40 #1
jeg mener det ik kan lade sig gøre i FP alene (ret mig hvis jeg tar fejl), men hvis du kan bruge php (eller asp) så kan det godt lade sig gøre at lave en counter med tekst.
Avatar billede jakobkp Nybegynder
05. april 2004 - 20:17 #2
hva er det lige det er?
Jeg kan sikkret godt finde ud af at kopi tekst ind ;)
Avatar billede Kengun Praktikant
05. april 2004 - 22:16 #3
enkelt forklaret så er php et programeringsspråg som kan settes ind i din html på samme måde som for eksempel et javascript. ved brug af php kan man blandt andet lagre direkte på serveren, men dette krever altså at dit webhotel er lavet klar for php. ditt lille php script kan så lagre til en .txt fil eller legge det hele ind i en mySQL database (du skal så have dit webhotel klargjort for mySQL). asp er et andet språg som fungerer omtrent på samme måde. du skal altså først finde ud at om din webhotel utbyder har støtte for php eller asp. dernest kan du søge på for eksempel http://www.google.com/ efter php+counter så skulle du nog finde noget kode som du kan klippe og lime ind. i bunden (i rammen på højre side) af min side http://www.kengun.com/mame/ kan du se en slig lille tekst counter.
Avatar billede Kengun Praktikant
05. april 2004 - 22:18 #4
første tref med google.com gav mig dette tref: http://www.askwebmaster.com/36.html ...et simpelt php script som lagrer til en .txt fil.
Avatar billede jakobkp Nybegynder
13. april 2004 - 16:40 #5
Må indrømme at jeg ikke kan finde rundt i det. Jeg tror at jeg medler siden til en af de countere der er på nettet.
Avatar billede Kengun Praktikant
13. april 2004 - 17:28 #6
hmm, ja, det der php er ik så let at finde rundt i hvis man ikke kender det, men med lidt øvelse tror jeg nok du kunne finde ud af det. men som du siger så er nok det nemmeste å bruge en af de countere der er på nettet.