Avatar billede andersd241 Nybegynder
03. april 2004 - 10:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Frontpage, hvordan får jeg det over på serveren.

Hej. Jeg er har for første gang lavet en hjemmeside i frontpage. Jeg har lavet 5 forskellige sider og vil nu vælge "publish web". Jeg går ud fra at det er via denne knap at man får den til at ligge det på en server. Jeg skriver min ftp host: home1.stofanet.dk og så skriver den af denne server tilsyneladende ikke kan bruge frontpage el. noget i den retning eller at der er andre problemer.
Jeg prøver så at lægge alle de filer jeg har i min frontpagemappe ind på serveren via globalscape cute ftp. Jeg får forbindelse dertil og alle filer kommer derover, men på nettet kommer der blot en blank side.
Hvad mangler jeg at gøre for at det virker ?
Avatar billede hcma Novice
03. april 2004 - 10:55 #1
kan skyldes flere ting.
husk kun små bogstaver, ingen æ,ø,å, Hvad hedder din startsidde ??  index.htm, index.html, default.htm  o.s.v.
Avatar billede espersen Novice
03. april 2004 - 11:26 #2
har du lagt alle filerne ned i mappen på webstedet der hedder dit "alias"?
Det skal ikke ligge i den folder ; men i niveauet ovenover.
Avatar billede Kengun Praktikant
03. april 2004 - 12:00 #3
det at du ik kan bruge Frontpage sin "publish web" funktion kan meget gerne skyldes at din server (dit webhotel) ik har installeret Frontpage Extensions. Ved du om Stofanet har dette installeret? Måske du kan kontakte dem. Du skal være meget forsiktig hvis du bruger CuteFTP og den "publish web" funktion i Frontpage. det anbefales at du bruger en af dem, altså enten Frontpage sin publish funktion eller CuteFTP. Hvis der er installeret FrontPage Extensions på dit webhotel så kan brug af et FTP-program som CuteFTP bøvle til for Frontpage og de Extentions.

Det at din side er blank kan skyldes at du ik har skrevet over den riktige index.htm fil. Se til at der ikke ligger 2 index file. Den ene kan f.eks. hedde index.htm og den andre index.html . Hvis du så har lagt inn din webside på index.htm så kan det være at det er index.html som vises når du går til dit websted. Der er også nogle ydderst få webhotel som bruger default.htm som "startside". Husk at din hovedside må hedde index.htm, eller index.html (og i nogle tilfelle default.htm)
Avatar billede espersen Novice
03. april 2004 - 12:04 #4
extensions er IKKE installeret på serveren !

Jeg har uploadet vha. Explorer's FTP-funktion
Avatar billede espersen Novice
03. april 2004 - 12:09 #5
index.htm vil helt sikkert virke !
Avatar billede andersd241 Nybegynder
03. april 2004 - 17:03 #6
tak for det! det var det med index.html... der var både en htm + en html-fil...
Avatar billede espersen Novice
03. april 2004 - 17:54 #7
dejligt !