Avatar billede picazzo Nybegynder
02. april 2004 - 23:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan auto justerer websiden sig?

Hej!

Jeg har lavet en webside i Frontpage 2000 med tabeller, hvor
jeg har indsat links, tekst og billeder.

Jeg tror at jeg har sat siden rigtig op, men når jeg skifter
opløsning på min skærm, så kommer scrollbaren frem i bunden??

Hvordan indstiller jeg min side, så den autojusterer "uanset"
opløsningen på brugerens skærm??

Tak!
Avatar billede picazzo Nybegynder
02. april 2004 - 23:48 #1
Ups...glemte lige siden, så er hjælpen måske lidt lettere!!

Jeg vil gerne have grafikken helt ud til kanten i højre side!?

http://www.hot6links.com
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. april 2004 - 23:52 #2
Det gør du ved at bruge 100% istedet f.eks at bruge 500px..

Men om det er det du mener ved jeg ikke?? men det er en god ide at bruge % istedet for specifike størelser hvis den skal passe til forskellige opløsninger.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. april 2004 - 23:55 #3
kan se at du i din table har bruge 1381 i width... kunne være at du skulle prøve med 100% istedet?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. april 2004 - 23:58 #4
Du kan jo også måle hvor stor skærmopløsningen er på den brugers skærm og lave siden derefter... det er vel det samme som 100%?? hvis man kører 800*600 så bliver width vel 800, og hvis man kører 1024*768 så bliver width 1024.. så er vel bedst at lave det i % istedet for px...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. april 2004 - 00:07 #5
er bedst at lave sin side så den viser sig efter "brugerens" opløsning.. dvs. at det er bedst at lave hele siden i %'er.. at både width og height er i 100% f.eks.. og så lave sine tabeller ud derfra...
Avatar billede picazzo Nybegynder
03. april 2004 - 09:45 #6
Jeg tror helt bestemt at du har fat i noget af det rigtige "mcgoat"!

Jeg har indstillet width til 100%, men når jeg sætter min opløsningen på skærmen
til 1024 x 768, så er scrollbaren der stadig??

Gør jeg stadig noget forkert?

Har oploadet den nye "version", så den kan tjekkes for fejl på: http://www.hot6links.com

Tak!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. april 2004 - 10:22 #7
Kan se at du også har sat både height og width på dine <td>'er... det skal jo så også stå i %... for hvis du kører f.eks 1024, men alle dine <td>'er tilsammen giver f.eks 1500 i width, så hjælper det jo ikke...
Avatar billede picazzo Nybegynder
19. oktober 2005 - 19:52 #8
Lukket