Avatar billede themunk Nybegynder
02. april 2004 - 19:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

død partition resten af hd virker

Hej jeg har et problem der bidder mig til knoglerne.
Jeg har 2*80gb hd som til sammen er delt op i 5 partitioner.
Men min ene partion er pludselig sprunget fra, den er fuldstændig død, beder om at blive formateret ver gang jeg vil ind og den vil ik rigistrer nogen oplysninger ved højre klik.
På drevet ligger der billeder og ik andet.
Det hele startede da computeren blev tændt og scandisk gik i aktion, den påstod et eller andet med af mit drev med billeder, at der var der fejl og den begyndte at slette :(
de andre partitioner der er på den samme hd virker.
Kan det lade sig gøre at genskabe mine data, eller er de lost for ever.
Håber at nogen kan hjælpe.

På forhånd tak... :)
Avatar billede peet-49 Novice
02. april 2004 - 19:51 #1
Prøv at slet partitionen, og opret den igen.
Avatar billede themunk Nybegynder
02. april 2004 - 19:52 #2
jamen hvad så med mine data, går de så ikke tabt
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. april 2004 - 20:56 #3
jeg vil vædde på at du blot skal ind og overtage ejerskabet over den manglende partition.
Kan du se partitionen, f.eks. som F:\ - så højreklikker du på den og vælger Deling og sikkerhed, et eller andet sted her skal du tilføje dit navn samt krydse din tilladelse af, eller kan du ikke skrive på den.
Avatar billede themunk Nybegynder
02. april 2004 - 21:00 #4
hmm kan ik noget som helst, den kan heller ik læse disk størelse osv. :(
Avatar billede themunk Nybegynder
02. april 2004 - 21:04 #5
du har vel ik hørt om nogen der kan programere drevet tilbagde, eller kan jeg lige så godt begynde at formatere?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. april 2004 - 22:02 #6
ja, men jeg har selv prøvet at stå med et drev hvor det var komplet umuligt at komme ind, også her drejede det sig om at redde 3 års arbejde.
Det lykedes til sidst, men der skulle arbejdes, ellers var der kun formatering tibage og det havde jeg ikke lyst til.
Avatar billede dewil Nybegynder
03. april 2004 - 13:59 #7
Du kan redde dine data bagefter med et program herfra www.ontrack.com (det finder data efter både ændring i partitionering og efterfølgende formatering).
Avatar billede themunk Nybegynder
03. april 2004 - 16:09 #8
mange tak for hjælpen =) :)
Avatar billede themunk Nybegynder
03. april 2004 - 16:10 #9
håber du fik díne vel fortjente point