Avatar billede rda Nybegynder
02. april 2004 - 13:20 Der er 4 kommentarer

Microsoft Project

Hvis man deler et projekt op i 4 underprojekter(under samme task summary), hvordan får man så disse underprojekter til at overlappe hinanden? Kan det passe at underprojekterne ikke kan køre sideløbende, men at et projekt skal ærdiggøres før et andet påbegyndes?
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. april 2004 - 13:28 #1
Nu sidder jeg lige med en dansk udgave, og er ikke 100-meter-mester, men kan du ikke lige forklare din "opdeling"?

Gerne med et simpelt projekt beskrevet skridt for skridt.
Avatar billede rda Nybegynder
02. april 2004 - 13:36 #2
Med opdeling menes der at man kan inddele projekterne under overskrifter. Dvs. man kan have en hovedopgave og mange underopgaver. Mit problem er, at man ikke "flette" opgaverne sammen altså køre dem sideløbende, således at man kan arbejde på flere underprojekter simultant. Jeg vil meget gerne sende dig filen, hvis det hjælper.
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. april 2004 - 13:46 #3
Det må du gerne. Send den til indeed (at) innocent (dot) com
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. april 2004 - 15:32 #4
Hej igen!

Har modtaget dit dokument.

Din (klassiske) fejl er, at du formodentlig har trukket inde på Gant arket for at flytte rundt på en start dato. Hermed indsætter Project automatisk en "start ikke før" betingelse, hvilket kan smadre alt automatisk optimering af projektet.

Du kan se betingelserne i "info" kolonnen til venstre for "Task naame". Dobbelt klik på de symboler, der ligner en kalener og vælg fanebladet "Avanceret". Herefter vælger du "Start så tidligt som muligt" i betingelses type.

Hvis nogle opgaver ikke må starte før andre er afsluttede skal du lave bindinger mellem de enkelte opgaver.