Avatar billede eqvaliser Nybegynder
31. marts 2004 - 20:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Design problemer, lave menuer i siden

Prøver på at lærer lidt om Design funktionerne
i DW mx..

Men har ikke rigtig hittet udaf af lave menu som jeg har
forsøgt her http://80.167.150.55

da indholdet er i layers, men ændre man størrelsen på
IE eller skærm resolution, flyder det hele ud.
Har lige haft et spørgsmål om dette.

Men når jeg kigger på andre sites, ser det ikke lige frem ud til
at de anvender layers.

Forslag til hvordan man laver et design, med sådane menu boxe
men indhold.

Og jeg mener ikke at lave en linie af gange sim gif, eller lign,.
hvor jeg skriver selv teksten på img filen.
for så forsvinder det smarte i at hurtigt kunne redigere,
eller ændre informationerne / linket.

her er et eksempel på hvad jeg leder efter.
http://www.moneytronics.com/news.php
  BAAHHH php..  :-(  Bemærk jeg bruger VB-Script / ASP

anyway, han har helt klart bare en standard box, tegnet selvfølgelig. Men de ændres jo i størrelsen alt efter
indeholdet jeg fylder i fra databasen..
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
31. marts 2004 - 21:42 #1
hmm - lavede lige et indlæg, men det kom ikke på!

Det site du kigge på er opbygget af tabel og css. Gem evt. sitet og åben det i DW, så du kan se hvordan det er bygget op.

Der er en god tutorial på www.html.dk om css, samt en god artikel hvorfor man skal gå bort fra tabel og over til css. [http://www.html.dk/artikler/00043/]

:-) karsten_larsen
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
12. april 2004 - 13:18 #2
Desværre fik jeg ik meget ud af html.dk men jeg købte "billig" hæftet
Style sheets - lær det selv. Det hjal sgu..  :-)  Jubii...

se fks.. 80.196.55.79  er igang der-..
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
12. april 2004 - 13:18 #3
men du får sgu lige points anyway, har ikke andet at bruge dem til.. lol
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
12. april 2004 - 13:43 #4
Det ser fint ud - menuen til højre. Hvis du ligger dit css i en seperat fil og linker til den, kan du bruge den igen og igen og .... - altså i stedet for at skrive ccs ind i selve filen.

Takker for point.

:-) karsten_larsen
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
12. april 2004 - 22:29 #5
har nu uploadet til www.eqvaliser.com

hvor jeg så vil bygge vidre på siden vha. CSS. tror jeg har fattet det..
har det som et lille barn juleaften  :-)

og ja jeg har mit CSS i en fil, som jeg linker til de steder hvor det skal bruges
utroligt simpelt, og let at ændre når man først finder ud af det..  kult.