Avatar billede beringer Nybegynder
30. marts 2004 - 15:11 Der er 3 løsninger

Sikkerhed på msn

Hej Eksperter,
Jeg har et spørgsmål angående brugere som har MSN på deres PC. Vores netværk består af ca 100 brugere og der er ca. 10 som gerne vil bruge MSN. Vi har slået video, og fildeling fra men er der andet sikkerhed man skal tage højde for og er det overhovedet sikkert nok at bruge ?
Jeg har aftalt med de brugere der bruger MSN at hotmailen ikke må bruges !

Jesper
Avatar billede muddi Praktikant
30. marts 2004 - 15:19 #1
Jeg faldt lige over denne her artikel hos Symantec i morges.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/security/Content/9828.html

Jeg tror den giver svaret. Hvorvidt det er sikkert skal jeg ikke kunne sige, men det sidste firma jeg var i, havde lukket for msn-messenger trafik på firewallen. Jeg går ud fra de har en grund til det ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. marts 2004 - 17:17 #2
Den slags udgør altid et problem af 4 grundlæggende årsager:

1. De annoncere computerens tilstedeværelse på nettet. Dette betyder at en e.v.t. hacker har let ved at finde dig som mål samt vide hvornår du er på.

2. Ofte afsløre disse programmer ting om dit system, som giver computeren en lille fordel i forhold til et system der er blankt når der startes.

3. Alt software har huller, også disse programmer, jo flere huller jo lettere er det at komme ind.

4. Disse programmer er lavet til atkommunikere med. Ofte vil en hacker have mere brug for at kunne komme ud af en pc/et system end at komme ind. Med msn er der allerede et program han kan anvende til at kommunikere med når han kommer ind, han behøver ikke placere sit eget værktøj på maskinen. Det at værktøjet allerede er tilstede betyder også at det er meget svære at opdage når en hacker er kommet ind.
Avatar billede dizzim Nybegynder
26. maj 2004 - 21:06 #3
Jeg vil klart anbefale dig at bruge et andet program end messenger, udover at messenger er det mest hackede(forsøgt hackede/infected) program i verden så er det ikke særlig smart til at sende filer, som du også selv har taget højde for. Jeg vil klart anbefale dig at finde et progrma der udelukkende sender over netværket. Der findes MANGE messenger cloner som køre udelukkende på netværk og holder sig fra nettet, og dermed fare for virus eller evt. en phreaker eller hacker.

Og hvis de absolut vil bruge messenger er der en clon der fungere og ser ud som messenger, det er bare ikke microsoft der har lavet det, det køre KUN over netværket og så skulle det være 100% sikkert og er specielt beregnet til firmaer (og skole :D).

Find det her: [url]http://www.networkmessengers.com[/url]