Avatar billede kreller1 Nybegynder
29. marts 2004 - 15:01 Der er 12 kommentarer

ViruS/TrojaN!!

Hey jeg har en virus/trojan i mit mirc så jer er g-lined den hedder et link + bagefter står der <---CS KEYS!
Hva skal jeg fjerne den med..?? og hvordan fjerner jeg den??
Har prøvet næsten alt... :S
Avatar billede popsy Novice
29. marts 2004 - 15:12 #1
Søg på din maskine efter en fil der hedder keys.pif, og fjern den, evt i fejlsikret tilstand.
Avatar billede kreller1 Nybegynder
29. marts 2004 - 15:15 #2
Hmmmm har søgt men den finder ikke noget :S Jeg skal søge i Start -> Søg -> efter filer eller mapper ikke..??
Avatar billede popsy Novice
29. marts 2004 - 15:26 #3
http://www.xise.nl/cs_keys.txt

Der er alt info om den.
Avatar billede kreller1 Nybegynder
29. marts 2004 - 15:30 #4
ok tak
Avatar billede popsy Novice
29. marts 2004 - 15:31 #5
1) Start i fejlsikret tilstand

2) Find og slet keys.pif samt wonlogon.exe.
  De kan være skjulte, så du skal slå vis alle filer til i mappeindstillinger.

3) Fjern disse to nøgler fra reg. databasen
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, name "WinLogon"
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, name "WinLogon"
Vær sikker på at du sletter de rigtige!

Så skulle du være ren bagefter.
Avatar billede popsy Novice
29. marts 2004 - 15:32 #6
Find og slet keys.pif samt wonlogon.exe. (winlogon.exe skal der stå)
Avatar billede popsy Novice
29. marts 2004 - 15:48 #7
Hov stop, det kunne misforstås det der, lad være med at slette noget.
Avatar billede popsy Novice
29. marts 2004 - 15:49 #8
Det du skal slette er keys.pif, og så fjerne de to steder i reg databasen.

Skal lige køre i ca et kvarter, rør ikke noget før jeg er tilbage, vi skal ikke ha lagt din pc ned.
Avatar billede popsy Novice
29. marts 2004 - 16:27 #9
den her skulle kunne finde den http://www.symantec.com/avcenter/FixQhost.exe
Avatar billede exp Juniormester
01. april 2004 - 17:36 #10
Det er ikke tilladt at oprette det samme spørgsmål to gange.
Du bedes lukke det ene spørgsmål ved at lægge et svar selv, og acceptere dit eget svar.

Mvh
exp/coadmin
Avatar billede kreller1 Nybegynder
02. april 2004 - 15:42 #11
Ok undskyld.. Lukker det nu
Avatar billede exp Juniormester
02. april 2004 - 18:19 #12
kreller1 >>
Husk nu at lukke :-)