Avatar billede jwd Nybegynder
28. marts 2004 - 21:18 Der er 17 kommentarer

"MySQL connection" fra DMX til B-one ?

Er der nogen som er klar over om man kan oprette en connection fra DMX til B-one, så man kan benytte den indbygget mulighed for at designe/importere databaser i DMX?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. marts 2004 - 23:02 #1
"DRIVER={MySql}; SERVER=B-ONE-ServerNavn; DATABASE=DinDatabaseNavn; UID=DitUserName; PWD=DitPassword"

Den lægger du bare ind som connection string, og selvfølgelig vælger 'Using driver on testing server'
Avatar billede jwd Nybegynder
28. marts 2004 - 23:17 #2
Mit problem er nu at jeg ikke kender "B-ONE-ServerNavn" til deres MySQL server.
Så jeg kan konnekte udefra (remote).
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. marts 2004 - 23:23 #3
Du skal ikke connecte udefra.
Når du definere dette i DW og trykker test (eller arbejder med data i DW) så ligger DW en lille fil op på serveren med FTP, som DW så kalder på samme måde som en webbrowser gør, den læser det svar (det du ville se i browseren normalt) og lægger det ned i DW.

På B-ones support sider står der sikkert hvad du skal sætte ind som server navn, ellers står det ihvertfald i de papire eller mails som du har fået til dit web hotel.
Det er fuldstændigt ligemeget hvad hvor og hvordan du vil koble op til MySQL, server navnet skal du vide!!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. marts 2004 - 23:24 #4
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. marts 2004 - 23:35 #5
http://www.mysqlfront.de

Hvis B-One tillader det, kan du også bruge MySQL front til at administrere dine Databaser med (genialt værktøj), men jeg tvivler.......
Bare en side bemærkning ;-)
Avatar billede jwd Nybegynder
28. marts 2004 - 23:48 #6
Har du selv fået det til at virke med DMX ?

Min giver fejlen uanset hav jeg skriver i MySQL Server feltet:

HTTP Error Code 404 File Not Found. Here are some possible reasons for the problem:

1) There is no testing server running on the server machine.
Avatar billede jwd Nybegynder
28. marts 2004 - 23:49 #7
Har iøvrigt prøvet MySQL front her til aften. uden større hjælp :-(
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. marts 2004 - 23:57 #8
Jeg brugte MySQL i DW-UD 4, og havde aldrig problemer.

Testing server...... har du checket at du har sat Testing Server rigtigt op under Site opsættet

Du skal både angive "Remote Info" og "Testing Server" når du opretter et nyt site!!!
Avatar billede jwd Nybegynder
29. marts 2004 - 00:23 #9
Jeg her ingen problemer med at oploade min filer til web-hotellet...
og Testing server og Remote Info .. melder ok når jeg trykker "Test"

Jeg bruger DW MX 2004...

Er det lokalt på din egnen server at MySQL virker OK ... eller har du også prøvet op mod et web-hotel ?
Avatar billede jwd Nybegynder
29. marts 2004 - 00:26 #10
Jeg må sgu nok bide i det sure æble og geninstallere IIS, PHP og MySql server igen ..
Jeg har har lige fjernet det idag, da jeg ikke mente at jeg havde bruge for det mere :-(
Avatar billede bojohansen Nybegynder
29. marts 2004 - 00:29 #11
Jeg kørte MySQL på en server jeg havde i kælderen, men det var sat op så det skulle over Inettet pga. sikkerhed da serveren var online hele tiden.
Den havde sin egen WAN IP og jeg kunne ikke få kontakt via LAN til serveren, så det var nøjagtigt det samme som et web hotel.
Jeg har hjulpet andre til at connecte til MySQL med DW, så der er normalt ikke problemer!

Prøv at lægge et håndskrevet script op på serveren med de info du har og se om det virker.
Avatar billede jwd Nybegynder
29. marts 2004 - 00:30 #12
Iøvrigt .. så har jeg ikke mere end 14 dages erfaring mht web-prog .. men det skal jo nok komme på et eller andet tidspunkt ...

Jeg har en ide om at jeg meget gerne vil have en database liggende bagved min side "www.forever-aloevera.dk" så jeg kan lave en shop og gæstebog.
Avatar billede jwd Nybegynder
29. marts 2004 - 00:35 #13
Har du skype ?? Så er det måske lettere at tale sammen ? "jesperwestendahl"
Avatar billede bojohansen Nybegynder
29. marts 2004 - 00:38 #14
Jeg har skype, men ikke mikrofon......
Jeg yder også kun hjælp på eksperten.dk og følger dermed også reglerne på eksperten.dk ;-)
Avatar billede jwd Nybegynder
29. marts 2004 - 00:51 #15
Ok ..
Avatar billede bojohansen Nybegynder
31. marts 2004 - 02:57 #16
Har du fået kontakt til databasen???

Hvis du har access på hotellet også, kan du jo bare lave en lille test med den, bare for at se....

Men det er også muligt at dit hotel er sat op med forkerte rettigheder!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. juni 2004 - 23:33 #17
Det er vist ved at være lukke tid?