Avatar billede technodance.dk Nybegynder
21. marts 2004 - 00:37 Der er 9 kommentarer

popsy eller en anden helst på dansk

hej exp'er

jeg vil høre om der en der vil hjælpe mig nu
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
21. marts 2004 - 00:37 #1
Avatar billede popsy Novice
21. marts 2004 - 00:46 #2
Hmm, hvad mangler du hjælp til? Er det stadig L bot der spøger?
Avatar billede popsy Novice
21. marts 2004 - 00:47 #3
Vender tilbage om 1 times tid, men skriv lige din kanal, så får du hjælpen uden pointafregning ;)
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
21. marts 2004 - 10:38 #4
kan du ikke se om du kan 4 personer til at oprette en kanal....
jeg er på quakeNet uk #phphelp-dk
Avatar billede popsy Novice
21. marts 2004 - 10:56 #5
Var god, använd "service-länken" till vänster för att ansöka om L.
Du måste vara en av top 5-operatörerna (opsen) på en kanal för att få ansöka om L. Det måste även finnas tre andra användare. Om kanalen inte har några registrerade ops så är 2 timmar minimumgränsen innan en ansökan kan göras.

Din operatorstatus hålls reda på viad poäng i ett system kallat Chanfix. Desto längre du är opad i en kanal, desto mer poäng får du. När din poäng ligger bland de fem högsta, så kan du ansöka om L. De tre andra användarna i kanalen behöver dock inte vara opade.

Dina poäng i Chanfix spåras via authnamn och/eller host, och de är inte nollställda ifall du byter nick eller lämnar kanalen. Poängen är sparad och vid återinträde i kanalen kommer räkningen att fortsätta från din senaste poäng.

Om du får ett felmeddelande visandes "Score too low..." så får du helt enkelt fråga en annan operätör i kanalen att göra ansökan eller försöka senare när du fått mer poäng.

Om du får ett felmeddelande visandes "an error occurred adding the channel" så är du redan känd i maximalt antal kanaler. När du lägger till L, så lägger den till ytterligare en kanal i din Chanlev. Du måste ta bort en för att göra plats för en ny.

Om du får ett felmeddelande visandes "System overload, try again in 5 minutes", så är systemet för tillfället överfyllt av ansökningar och kan inte hantera alla samtidigt. Vänta helt enkelt fem minuter innan du ansöker om L igen.
Avatar billede popsy Novice
21. marts 2004 - 11:02 #6
Innan du kan använda våra tjänster Q och L behöver du ett konto i Q, så här gör du för att skaffa ett:

Hälsa på Q

Detta kommer skapa ett Q-konto med samma namn som det nickname du använder just då.
Du gör detta genom att skriva följande kommando:

/msg Q hello din@epost.xx din@epost.xx

Du kan verifiera att du gjort detta rätt genom att skriva: /msg Q whois (t.ex. /msg Q whois John).

Om du som svar får ett meddelande från Q som innehåller raden:
-Q(TheQBot@CServe.quakenet.org)- John is authed as John.
...så vet du att du hälsat på rätt sätt.

Ändra ditt Q-lösenord

När du säger "hello" till Q tilldelas du ett standardlösenord. Vi råder dig att byta detta så fort du kan.

Byt lösenord genom att använda följande kommando:

/msg Q newpass (till exempel, /msg q newpass john notjohn notjohn).

Q kommer bekräfta lösenordsbytet genom att visa:
-Q(TheQBot@CServe.quakenet.org)- OK, password changed.

Du är nu redo att använda våra tjänster.
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
21. marts 2004 - 11:27 #7
ja takker fodt du hjælper jeg men kan du ikke skrive det på dansk
Avatar billede popsy Novice
21. marts 2004 - 12:44 #8
for at authe skriver du:
/msg q hello din@mail din@mail

så modtager du mail med dit brugernavn og pass.
Bruger og pass skal skrives på en bestemt måde hver gang du logger på, du kan indsætte det under perform i indstillingerne for mirc, så sker det automatisk hver gang du logger på.

Først år du er logget ind kan du begynde den 2 timersperiode der skal gå før du kan få L.

For at få L skal du have minimum 4 brugere på din kanal, og du skal have @ i mindst 2 timer mens de er der.

Når du mener du har optjent rettet til L, går du ind på www.quakenet.org og logger ind med dit bruger og pass. Derefter trykker du på sercvices i menuen, og bestiller L. Hvis du lever op til kravene, joiner den din kanal øjeblikkeligt.

Du skal have mindst 4 brugere fremover også, ellers forsvinder L igen.
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 03:05 #9
Husk at lukke igen :)