Avatar billede chalde Seniormester
20. marts 2004 - 16:01 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Photoshop+html. Hvad er den bedste fremgangsmåde?

Sidder og er ved at få grå hår af photoshop og html.
Jeg designer hele siden i photoshop. Men ved ikke om det er den bedste fremgangsmåde, da det på længere sigt vil være besværligt at vedligeholde siden. Eller tager jeg fejl?
Nu har jeg f.eks lavet: http://www.chalde.frac.dk/hpbase.jpg og vil derefter normalt slice det i tre dele, og derefter lave frameset osv. i enten webwriter eller dreamweaver. Er der en nemmere metode at gøre det på?
Jeg er langt fra den store html-mester, så hvad vil være nemmest for mig?
Mit færdige projekt skulle helst være ovenstående side, med topbanner, navbar til venstre, og så indholdet til højre. Hvordan gør jeg så sådan, at jeg kan smide billeder/tekst/links osv ind i højre del, uden at alt bliver rykket osv?
Men som sagt. Jeg er næsten lige startet på det, så helst gerne lidt pædagorisk :-)
Håber ikke det er skrevet for rodet.
På forhånd tak for jeres tid.
Avatar billede disable Nybegynder
20. marts 2004 - 16:09 #1
Vil gerne lige lytte med..
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. marts 2004 - 16:43 #2
Det var et stort spørgsmål ....

men der findes faktisk en god bog der beskriver dit problem/ønske: From Photoshop to Dreamweaver  ISBN 1-903450-57-8  Se mere på www.friensofed.com
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. marts 2004 - 16:44 #3
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. marts 2004 - 16:45 #4
Avatar billede chalde Seniormester
20. marts 2004 - 16:50 #5
Jeg ligger desværre ikke inde med 40$, men det kunne være jeg kom til det en dag. Hvad jeg kan se, så er der en del i den bog. Men det kniber desværre med penge for tiden :-(
Avatar billede chalde Seniormester
20. marts 2004 - 17:23 #6
Vender tilbage imorgen aften. Fortsat god weekend.
Avatar billede chalde Seniormester
22. marts 2004 - 22:47 #7
Har droppet photoshop til at starte med. Må hellere se at få lært det grundlæggende først :-)
Senere hen kan jeg jo gå videre.

fotograf -> Smider du ikke lige et svar, så får du lidt af points´ne for henvisningen til bogen.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
23. marts 2004 - 10:49 #8
ok
Avatar billede chalde Seniormester
04. maj 2004 - 17:15 #9
fotograf -> Smid svar (endnu engang :-) )
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. maj 2004 - 17:24 #10
OK ...så gør jeg det !
Avatar billede chalde Seniormester
04. maj 2004 - 18:14 #11
:-)