Avatar billede donn Nybegynder
19. marts 2004 - 18:28 Der er 12 kommentarer

Maskinen genstarter når jeg forsøger at logge på Messenger

Ja, spanden genstarter når jeg forsøger at logge på, ved i hvad det kan skyldes. Her er lidt om min opsætning

XP 1600+
256 mb ram
FIC AU13 bundkort
Win xp sp 1

Jeg har lige skiftet bundkortet og alting fungerer pånær MSN...
Avatar billede resten Nybegynder
19. marts 2004 - 18:33 #1
Prøv at slå genstart automatisk ved systemfejl fra så du får en BSOD med en fejlmeddelse.

Højreklik på denne computer-egenskaber-avanceret-indstillinger for start og ydeevne-og her fjerner du hakket så den ikke genstarter ved fejl.

Og skriv så fejlen der kommer til at stå på skærmen her igen.

Og et andet alternativ er at du kunne prøve at slette messenger og indstaler den igen.
Avatar billede donn Nybegynder
20. marts 2004 - 10:51 #2
Det prøver jeg. Jeg har allerede geninstalleret MSN, men uden held...
Avatar billede donn Nybegynder
20. marts 2004 - 11:28 #3
Den melder: Registry_Error

STOP: 0x00000051 (0x00000004, 0x00000001, 0xE2050B48, 0x40000218)

Jeg har herefter forsøgt at fjerne med XPantispy, hvor den medler fejl ved OCX 16422.
Derefter forsøgte jeg at køre en Win update, men da den skal starte med at scanne, sker der præcis det samme som ved MSN - og med samme fejlmeddelelse.
Avatar billede stig3 Mester
20. marts 2004 - 11:34 #4
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;282501

Det er godt nok til win2000 men det kan være du kan bruge det til noget alligevel
Avatar billede donn Nybegynder
20. marts 2004 - 11:37 #5
Hmm, vil det nytte noget hvis jeg kører en win xp repair?
Avatar billede stig3 Mester
20. marts 2004 - 11:42 #6
kan være, men det sletter alle opdateringer.

prøv først:
Start->Kør
sfc /scannow
klik OK

Ellers kan du prøve med reparationen
Avatar billede stig3 Mester
20. marts 2004 - 11:44 #7
....og hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv også at tage alle opdateringer på windows update
(også dem der ikke ser ud til at have noget med det at gøre)
Avatar billede donn Nybegynder
20. marts 2004 - 11:47 #8
Det er jo netop det jeg ikke kan, idet den genstarter når den scanner spanden...
Avatar billede stig3 Mester
20. marts 2004 - 11:49 #9
oooh - oki
Forstod det som om den genstarter når du logger på Messenger

Så er en reparation nok det bedste alternativ
Avatar billede donn Nybegynder
20. marts 2004 - 11:52 #10
Den genstarter begge "steder". Jeg er ved at køre den scannow pt. den har bedt om xp cd'en pga. af en DLL fil, så nu må vi se om det fører til noget, ellers er det repair. Er det nødvendigt med en backup forinden? eller med andre ord, hvad konsekvenser har en repair?
Avatar billede stig3 Mester
20. marts 2004 - 12:12 #11
en repair reparerer dine systemfiler og fjerner alle opdateringer. Den sletter ikke nogen filer. Det værste der kan ske er at reparationen fejler pga hardware fejl eller andet så du skal geninstallere, men dine data rører den ikke ved.

værste scenarie er at du skal sætte din harddisk over i en anden computer for at få dine data ud, men det er også absolut værste scenarie.
Avatar billede donn Nybegynder
20. marts 2004 - 19:29 #12
Jeg har nu formateret og det har klaret ærterne, som altid :) Men tak for hjælpen, skriv et svar hvis du (stig) vil have point