Avatar billede s_f Nybegynder
17. marts 2004 - 18:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Savening af gallerig

Jeg har lave et galleri ved hjælp af den skabol der ligger i frontpage, som jeg gerne vil have gemt, så jeg kan få lagt det op.
men når jeg førsøger at gemme for jeg denne besked " to save this page and photo gallery, open a frontpage based web site, and save the page to that site"

Jeg forstår ikke denne sætning, så hvis nogen kan forklare mig hvordan jeg gemmer sådan et galleri.

Steffen
Avatar billede cdc Novice
17. marts 2004 - 18:46 #1
det skal være frontpage extention installeret på serveren
Avatar billede s_f Nybegynder
17. marts 2004 - 18:50 #2
det skal bare gemmes på min egne harddisk til at starte med, og jeg ved det kan lade sig gøre, for det er lykkes mig for, jeg kan bare ikke hukse hvordan.
Avatar billede cdc Novice
17. marts 2004 - 19:06 #3
Du skal have den FP web server installeret på din maskine
Avatar billede s_f Nybegynder
17. marts 2004 - 20:01 #4
Jeg ved ikke hvad du men er med fp web. jeg ved bare at jeg har kunne gemme før, og ikke kan huske hvordan, men hvis du kunne uddybe det lidt.
Avatar billede hcma Novice
18. marts 2004 - 10:01 #5
1. Åbn dit web i FP -> opret dit galleri -> gem det i webbet.
eller:
2: Åbn et nyt tomt website i FP -> opret dit galleri -> gem det i webbet.
Avatar billede s_f Nybegynder
18. marts 2004 - 21:01 #6
Altså jeg åbner bare en tom side i FP, og når jeg forsøger at gennem siger den " to save this page and photo gallery, open a frontpage based web site, and save the page to that site"
og hvad så end mener med webbet ville jeg da gerne vide, jeg er newbie i FP, så forklar det lige til en newbie ;)
Avatar billede hcma Novice
18. marts 2004 - 23:09 #7
Filer -> Åbn -> NYT WEBSTED  (eller et web du allerede har lavet) Webstedet indholder nogle mapper og filer som default.
Avatar billede hcma Novice
18. marts 2004 - 23:14 #8
Hvis du er total nybegynder i FP, bør du enten gå op på biblioteket og se hvad de har eller tage hen i kiosken/posthuset/boghandleren og købe det lille grå hæfte om FP fra IDG-forlag  (koster ca. kr. 60,-)
Avatar billede s_f Nybegynder
19. marts 2004 - 11:22 #9
så meget nybegynder er jeg altså heller ikke, jeg bruger normalt dreamweaver og kan også lave en del html selv, jeg ville bare gerne have det galleri til at virke i FP da jeg synes det ser rigtig godt ud.
Avatar billede hcma Novice
19. marts 2004 - 14:31 #10
OK - FP er sådan indrettet at man først opretter et websted via Filer -> Nyt websted, hvorefter der oprettes et standard-web med mapper og filer. Der kan så oprettes nye mapper og filer i webstedet og man arbejder inde i webbetstedet.
Hvis man har mapper eller filer som er lavet for sig selv, uden for websteds-mappen, skal man importere det via Filer -> Importer o.s.v.
Så du kan godt oprette/lave filer, mapper o.s.v. uden for websteds-mappen, men du er efterfølgende nødt til at importere det hele for at få det til at fungere. Det er derfor du SKAL have oprettet et Websted med FP.
Avatar billede hcma Novice
19. marts 2004 - 14:33 #11
Du kan så senere vælge om du vil uploade med FP (kræver FP server-udvidelser hos din udbyder) eller via FTP (kræver IKKE server-udvidelser)
Avatar billede s_f Nybegynder
19. marts 2004 - 18:43 #12
Nu fandt jeg ud af det mange tak, læg lige et svar
Avatar billede hcma Novice
19. marts 2004 - 18:48 #13
svar