Avatar billede fatjay Nybegynder
17. marts 2004 - 12:29 Der er 7 kommentarer

jpg's eller gifs??

når jeg fx har lavet en knap i Photoshop til min hjemmeside, hvordan skal jeg så gemme den ned, hvis den skal være "fritlagt" på siden, når jeg gemmer som jpg, bliver der hvidt omkring, når det er gifs, bliver kvali lidt dårlig, hvad med png eller bmp, er det dem jeg skal bruge??
Avatar billede venturer Nybegynder
17. marts 2004 - 12:34 #1
Jeg mener at png kan gøre det.
Men hvad gif angår, er det blot et spørgsmål om at tilpasse paletten. Dette kan også gøres inde fra Photoshop.
Avatar billede brixz Nybegynder
17. marts 2004 - 12:39 #2
BMP er også god til at beholde kvaliteten, men det fylder bare så meget i forhold til jpg
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. marts 2004 - 13:23 #3
PNG er en kombination af JPG (mange farver, men ikke gennemsigtig) og GIF (max 256 farver, men kan være gennemsigtig). PNG kan have mange farver, og kan være gennemsigtig.

Der er vist noget med, at Internet Explorer har problemer med at håndtere PNG billeder.. det var vist nok jeg hørte/læste for lang tid siden.. er sikkert ikke aktuelt mere..
Avatar billede fatjay Nybegynder
17. marts 2004 - 14:02 #4
ok, men når jeg bruger png filer, lader det til at virke i min test-browser, men der er lyserød kant omkring altid.....nogle ideer?
Avatar billede fatjay Nybegynder
17. marts 2004 - 14:03 #5
venturer: hvordan skal jeg da tilpasse disse??
Avatar billede hcma Novice
17. marts 2004 - 15:12 #6
Avatar billede venturer Nybegynder
17. marts 2004 - 16:41 #7
Kan ikke huske nøjagtigt hvordan man gør det. Man du skal angive en farve som skal være gennemsigtig. Prøv at søge på google efter "Photoshop gif transparency" eller kig i hjælpefilen.