Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2001 - 20:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Reserverede ord

Er det i Oracle muligt at få reserverede ord skrevet med en anden farve end den resterende kode?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2001 - 16:09 #1
\'Oracle\' er så meget...

Du kunne lige så godt spørge, om det var muligt i \'Microsoft\'.

Men: Der findes forskellige tools til at skrive Oracle PL/SQL-kode i. Nogen af disse tools er rimeligt gode til det.

Det mest anvendte tool hedder TOAD og kommer fra Quest Solutions. Det bedste tool hedder SQL*Navigator og kommer også fra Quest Solutions.

Oracle har også selv nogen værktøjer, men de har altid en eller anden snirklet begrænsning.

Du kan hente TOAD i prøveversion fra www.quest.com/toad.

Nogenlunde samme sted kan du finde SQL Navigator.

Jeg er bange for at begge værktøjer kræver at du først installerer Oracles klient-del (Net-delen).

En god ting ved SQL Navigator er, at den også efterhånden kan understøtte MS SQL Server.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2001 - 16:12 #2
Et dansk firma, der har en nogenlunde samling af værktøjer til Oracle-udvikling, er DBVision. De har også en oversigt over Quest\'s produkter. Du kan finde dem på www.dbvision.dk