Avatar billede morten_2000 Nybegynder
03. februar 2001 - 00:58 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

Lyd Skratter

Hej. Jeg har lige invasteret i et SB 128, problemet er bare når jeg fx afspiller en mp3 fil eller en cd så skratter lyden. Jeg har lige købt en ny computer (hvor der sad et ringe indbygget lydkort), så jeg købte sådan et.. min gamle computer havde samme kort og der skrattede lyden ikke.
PS. jeg kører over Stereo Anlæg
Morten
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. februar 2001 - 01:01 #1
ved godt at det er banalt, men check at stikket sidder ordentligt i. Deaktiver dit onboard lydkort.
Hvis du bruger winamp, så deaktiver equaliseren. Den forvringer tit lyden!
Avatar billede dreadworg Nybegynder
03. februar 2001 - 01:01 #2
Hvilke drivere bruger du? Jeg havde nogenlunde samme probs da jeg havde inst. opdaterede driverer den gang jeg havde et sådant kort.
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
03. februar 2001 - 01:16 #3
zyphop: Checket alle de ovennævnte
Dreadworg: Jeg bruger de drivere der følgte med
Avatar billede dreadworg Nybegynder
03. februar 2001 - 01:19 #4
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
03. februar 2001 - 01:21 #5
PC\'en er en IBM 2178-860
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
03. februar 2001 - 01:21 #6
men lydkortet på kortet er ESS
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
03. februar 2001 - 11:31 #7
et andet banalt svar:
Husk at sikre dig at inputtet til stereoanlægget ikke er for højt. Altså skru ned for den lyd computeren udsender, og brug anlægget forstærker til at fyrer om for musikken.

Håber det kan bruges
/Kenneth
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. februar 2001 - 11:39 #8
Hej Morten.
jeg har haft samme problem som dig, og det jeg gjorde var simpelthen at smide kortet over disken hvor jeg købte det, og sagde at det var total defekt. De sagde at det var noget med mit bundkort, og de gav mig et andet kort. SbLive istedet.. Iøvrigt et fremragende godt byt...

/vh
Simon
Avatar billede dman Nybegynder
03. februar 2001 - 11:49 #9
Jeg har selv haft det samme problem dog med SB Live.

Jeg løste mit problem ved at Gå ind i:
Start - Programmer - Creative - SoundBlaster - AudioHQ - Mixer.

Når du får åbnet din Mixer så prøv at føre musen hen over de forskellige indstillinger, indtil du finder den der hedder - Wave/DirectSound/MP3Volume:xxx% - Ved mig ligger den som instilling nr.2

Hvis den eks. kun står til 71% vil lyden ofte begynde at skratte hvis du skruer helt op for musikken - sæt den derfor op på 100%

Håber at dette kunne løse dit problem

Den nyeste driver til SB 128, ligger iøvrigt på: http://www.soundblaster.com/drivers/welcome.asp?reg=1&os=win98&prod=sbpci128&Select=Get+Files&x=33&y=12#filelist
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
03. februar 2001 - 12:43 #10
dman, er instillet rigtigt
Avatar billede halifax Nybegynder
03. februar 2001 - 14:03 #11
Prøv at tjekke, at lydkortets IRQ ikke er i konflikt med en anden enhed.  -  Eller det du du måske også allerede gjort =)
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
04. februar 2001 - 12:34 #12
Halifax --> ja
Avatar billede superfly Nybegynder
16. februar 2001 - 17:25 #13
.. Har også haft problemet. Løste det ved at opdatere til den nyeste BIOS.
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
16. februar 2001 - 19:37 #14
Jeg har selv fundet problemmet.
Men alligevel tak for hjælpen