Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 14:43 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Asus 9800xt

Hej...

Jeg har ikke den ville forstand på det her... men jeg har installeret kortet drivere, smart doctor... og alt det shit!

Har sat det hele op efter manualen!

Men hver gang jeg vil lave en test i 3dmark03 går den på et tidspunkt istå... Og så kommer Smart doctor med en advarsel om at VGA bus ikke får nok strøm... nogen som lige gider gi en hånd! ??
Avatar billede darkside Nybegynder
11. marts 2004 - 14:45 #1
Kan være din Strømforsyning ikke er stor nok

Hvor mange watt er den på ?
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 14:45 #2
Antec 480 watt
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 14:49 #3
p4 2,8 - 1 GB performance DDR ram - Asus P4p800 bundkort

Hmm er der noge jeg skal sætte op i bios... fatter ik en skid af bios ???

Har siddet et andet kort... satte kune lige ram mændgen højere op... det var alt!
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 14:55 #4
hvilken driver har du?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 14:56 #5
Har du husket at sætte strøm til grafikkortet ??

/Martin
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 14:57 #6
er der ikke strøm til kortet starter skærmen jo ikke op G**
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 14:57 #7
Ja... hev en ledning ned som passede... regner da med at det r den rigtige ...
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 15:01 #8
nogen som ved hvad jeg skal settings jeg skal bruge under advance chipset... fatter som sagt ik noet af bios
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 15:01 #9
den står vist til det gamle kort... et Geforce FX 5200
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 15:01 #10
http://www.tweakup.dk/HTML/download/ati.php

prøv lige med en anden driver.
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 15:02 #11
?????? Kommentar: fumanchu
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 15:02 #12
Forkert - grafikkortet kan godt starte op uden strøm - problemet er bare, at grafikkortet ikke får strøm nok til at køre.

Har selv et 9800XT, og har leget lidt med kølingen af det (vandkøling). PC'en startede fint op, Windows også, men da der var gået et stykke tid, så gik mit overvågningssystem igang, da kortet ikke fik strøm nok.

/Martin
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 15:03 #13
kortet r væk... men settings vist de samme :-s jeg har ik ordnet bios gjorde en ven som jeg ik har nret på :-s
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 15:04 #14
Hent den nyeste ATI Catalyst driver 4.3 på ATI's hjemmeside.

http://www.ati.com/support/driver.html

/Martin
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 15:04 #15
er på det link jeg smed før Martin
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 15:06 #16
Du linker til nogle gamle drivere IRD

/Martin
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 15:07 #17
http://www.ati.com/support/driver.html

Nej det link er på siden
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 15:09 #18
producentdatabase>A>ATI
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 15:31 #19
hmm har ik fået den nye driver ned endnu mend prøvede igen... denne gang fik jeg en ny fejl... nu sagde den at jeg måske var nød til at skifte køler ud... men så vidt jeg kan se kører de fint derud af!
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 15:32 #20
hvor får du denne fejl??
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 15:33 #21
jeg kører 3dmark03... og så efter et par af de dr videoer nogen gang 1 nogen gange 2... så kommer den error frem i smart doctor...
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 15:35 #22
hmm har godt nok hørt flere hvis kort er blevet for varmt, hvorefter de har måtte sætte en passic køler på. Men prøv med den driver og vend tilbage. Husk at slette den gamle inden du smider en ny på
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 15:35 #23
hvordan sætter jeg volten op på mit VGA ??? i bios ?? tror det r det som er problemmet
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 15:36 #24
AGP ska ifølge min manual ligge på 3,3 men min ligger på 1,5 :-s
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 16:07 #25
jeg lukker forum har dummet mig... mit nye bundkort understøtter ik 3.3 !¤("#=¤/"#¤/"#%="#/%="#/%"# ****ing ****
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 16:08 #26
husk at lukke her så
Avatar billede darkside Nybegynder
11. marts 2004 - 16:11 #27
Sikker på dit nye kort kører med 3.3 volt?

Mener da kun det er de gamle kort der kører med det, kan evt være du skal hæve din agp core lidt.
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 16:56 #28
jeg skal lige være 100 % sikke inden jeg spørger om jeg kan får varen retur!!!

der står i manualen!

AGP bus VDDQ voltage and AGP bus 3.3 Voltage should be supplied steadily by your motherboard. Otherwise, your system will crash.

Mit bundkort er på 1.5 --> asus P4P800... Men har lige tjekket edbpriser.dk ingen kort kører med 3.3 volt mere... ingen af de nye!

Satte det nye kort i... plugede strøm stik til!
Altså jeg gjorde følgende da jeg installerede! Fjernede de gamle drivere!
Install de nye + smart doctor og andre progs
Der efter satte jeg programmerne op efter manualen!
Satte bios på 256 mb ram!

Der efter kørte jeg 3dmark03 som efter 3 videoer crashede!!!

Har jeg gjort noet forkert i install ... og kan jeg får flere volt i APG ???
Nogen som ved om de nye Asus 9800 r på 1.5 --> har jeg så fået et gammelt ??
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 16:59 #29
Husk at lukke dine ældre tråde inden du beder om mere hjælp :)

Gør det nemmer for dig i fremtiden når folk skal hjælpe min ven :)
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 17:00 #30
hvordan ??? bruger det her en gang om året!
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 17:02 #31
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 17:04 #32
blev jeg ik klogere på!!! GFX kort IKKE det andet!
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 17:07 #33
Du skal acceptere de/det svar du kunne bruge. Markere navnet i den boks i venstre siden og tryk acceptere

Læs linket det står jo der på
Avatar billede fumanchu Nybegynder
11. marts 2004 - 17:12 #34
jeg kan bruge et svar på mit problem.., før får du sgu ik mine points!
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 17:14 #35
Vil ikke have dine point :)

Forsøger bare at vejlede dig til at bruge forummet, så der ikke opstår problemer så du ikke kan få hjælp herinde igen. når folk hjælper dig vil de jo gerne have feedback ikke sandt :)
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 18:36 #36
Tror ikke det har noget medde der 3.3 V, som du snakker om. Har selv et P4P800, og det kører uden problemer med mit 9800XT - har ligeledes et Abit IC7-MAX3, også med et 9800 XT - fælles for begge kort er, at de ikke har mere end 1.5 V.

Tror at jeg ville prøve at få ombyttet kortet.

/Martin
Avatar billede fumanchu Nybegynder
12. marts 2004 - 15:32 #37
Okay men kan se at dr mangler volt til kortet det broker sig også over det... Men tror du jeg har fået et gammel Asus XT ??? da min ven også fandt det underligt...

Men is å fald har skrevet til dem jeg har købt det hos... har 14 dags returret!
Avatar billede ird Praktikant
12. marts 2004 - 15:34 #38
Velbekomme
Avatar billede martinowitz Nybegynder
12. marts 2004 - 15:43 #39
Enten er grafikkortet defekt, eller også har dit bundkort et problem. Vend lige tilbage, så vi ved, om det hjælper at få dit grafikkort ombyttet.

/Martin
Avatar billede fumanchu Nybegynder
12. marts 2004 - 15:56 #40
min ven er i gang med det... han har et pro asus 9800 såå... men martin kunne du li tjekken noget for mig på dit gfx ??? se lige om dit AGP stik-eller hva man skal kalde det... er keyed for 1.5 ! altså det er delt op... hvis du forstår mig!
Avatar billede fumanchu Nybegynder
12. marts 2004 - 16:00 #41
Nå men det ryder retur tak for hjælpen martin... nu virker det slet ikke mer... køler og alt kører men intet billed... såå det må have været defekt!! Så nu må vi se hvad de sir i butikken... men gider hvordan opdelningen r på den del som kommer ind i AGP er ???
Avatar billede martinowitz Nybegynder
12. marts 2004 - 16:07 #42
Det jeg lige kunne skimte mig til - uden at være den helt store ekspert i elektronik - er at det er det.

/Martin
Avatar billede fumanchu Nybegynder
12. marts 2004 - 17:22 #43
Jamen nu har min ven sgu fået det til at virke... vi byttede om på ram blokkene så de sad i dual... men så brokkede kortet sig... jeg ved ik helt hvad der sker for det! Men så virkede den sgu lige pludselig da jeg sadte dem tilbage ... Men så virker kortet... vi installerede kun driverne... ikke noget andet deriblandt smartdoctor... --> ska li huske det var det som kom med advarslerne <-- jeg lavede testen og det virker perfekt syg grafik i Cod og BF ALT kører bare...

Kon: Smart doctor var skyld i det hele! Hold jer fra den vision

Martin og ird tak for hjælpen ;)

Note: fik 6252 i 3dbark03 - 2,8 p4 - 1 gb 3200 mb ram - asus 9800xt ;)
Avatar billede martinowitz Nybegynder
14. marts 2004 - 15:22 #44
KANON - God fornøjelse

/Martin