Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. marts 2004 - 13:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor sikker

Hvor sikker er min messenger?

Jeg mener, når vi er flere brugere, vil andre brugere med teknisk viden da kunne finde mine login informationer ?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. marts 2004 - 13:38 #2
hmm... hvilken fil skal jeg kigge efter hvis jeg skal vide om mit password er blevet tjekket på det sidste.. ? tror at en af mine "kammerater" har moret sig.. - tænkte at jeg jo kan se hvornår filen sidst har været åbnet..?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. marts 2004 - 13:42 #3
Sagtens, og ikke kun det. Messenger, ICQ og andre programmer giver flere forskellige problemer i forhold til sikkerhed.

Dels meddeler de din tilstedeværelse. Dvs en e.v.t. hacker der har udset dig som mål, vil kunne bruge disse programmer til at overvåge hvornår du er på. De fleste at disse programmer fortæller serveren at de er online, faktisk selvom du har sagt at den ikke må for tælle andre brugere at du er på, vil den stadig melde sig til serveren.

Dels er disse programmer en plakatsøjle på nettet. Selvom du ikke er på, vil folk kunne finde forskellige oplysninger om dig i disse programmer, og dermed kunne udpege dig som et potentielt mål.

Endelig er disse programmer jo kommunikations programmer, der dels kræver huller ud gennem din beskyttelse og dels giver en hacker der er kommet ind yderligere protokoller og muligheder for at få ting ind og ud.

Jeg bruger selv ingen af den slags programmer
Avatar billede razor Nybegynder
10. marts 2004 - 13:48 #4
Jeg mener det kører over SSL (ihvertfald login-delen). Det er ihvertfald min erfaring fra diverse firewallopsætninger :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. marts 2004 - 15:24 #5
Du har simpelthen timet dit spørgsmål perfekt. Denne artikel er lige kommet ind på computerworld

http://www.computerworld.dk/sikkerhed/default.asp?Mode=2&AutoArticleID=17280
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. marts 2004 - 15:45 #6
men jeg kan altså ikke få af eller bekræftet min mistanke ved at tjekke en eller anden fil som indeholder passwordet ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. marts 2004 - 15:54 #7
Du vil ikke kunne få be eller afkræftet om der har været folk inde og se dine oplysninger umiddelbart, så skal du opsætte intrution detection systemer og andet sikkerhedssoftware op. Artiklen i mit link ovenfor, bekræfter at det er muligt at gøre det, hvis du ved hvordan (det er faktisk skræmende let, og oplysningerne til hvordan er frit tilgængelige på nettet, hvis du ved hvor du skal lede)
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. marts 2004 - 18:04 #8
hmm hmm
10/03-2004 13:34:38 -> mit link??? bufferzone???
;O)
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. marts 2004 - 18:14 #9
dammm de er ens, undskyld det havde jeg ikke set
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. marts 2004 - 08:56 #10
Så må man jo finde en anden software
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. marts 2004 - 09:05 #11
Det er i orden bufferzone. Det var mest ment i sjov ;O)

Takker for point

Jeg tror det er ligemeget hvilken software, du bruger. Der vil altid være en mulighed for at det bliver misbrugt/omgået.