Avatar billede packey Nybegynder
08. marts 2004 - 18:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemr med Webcam

Hej Jeg har lige købt et logitech messenger webcam og har installeret det på min pc. Selve installationen er helt ok og når der skal testes henholdvis højttalere og microfon (microfonen er indbygget i webcamet) så virker det helt fint. Det logitech program der følger med (Logitech Image studio) virker også med webcamet. Jeg kan indtale sekvenser og høre dem bagefter. Men SÅ når jeg skal på MSN Messenger og gører brug af webcamet så kan jeg ikke få microfonen til at virke. Jeg kan godt oprette visuel forbindelse og også høre hvad personen i den anden ende siger men han/ hun kan bare ikke høre mig. Jeg har prøvet at ændre lidt lydinstillinger inde i MSN men kan stadig ikke få lortet til at virke.. Håber i har nogle guldkorn. Mvh Mark
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. marts 2004 - 20:12 #1
Har fundet dette:

"Firstly, make sure both you and your contact have gone through the Audio (and Video) Tuning
Wizard in Messenger.  To do so, open the main Messenger window, click the Tools menu, then
Audio Tuning Wizard, then go through the wizard to select and test your audio/video devices.

Then, both you and your contact should verify that the Windows XP Internet Connection
Firewall isn't on -- click Start, then click the Control Panel. If you're in category view
click Network and Internet connections then click Network Connections. Right click your
network/internet connection, then click Properties. Click the Advanced Tab, and verify that
the Internet Connection Firewall is unchecked.  As well, if your contact is using some type
of third-party firewall (ZoneAlarm, Norton Internet Security, etc.) have them make sure that
Messenger is set to "Permit All", "Allow All" or "Medium" (ZoneAlarm).

If that's not the case, and if you or your contact are using a router (with UPnP support),
you may need to remove the current port forwardings.  To do so, click Start, All Programs,
Accessories, Communications, Network Connections. Right-click the "Internet Gateway" (should
be under the Internet Gateway heading) and choose Properties. Choose the Settings button,
click each 'msmsgs' or 'msnmsgr' entry and then choose 'Delete' to each one. Then close
Messenger (right-click the Messenger icon, choose Exit), then restart Messenger.

Also, you and your contact might try turning off the QoS Packet Scheduler.  To do so,
click Start, then click the Control Panel. If you're in category view click Network and
Internet connections then click Network Connections. Right click your network/internet
connection, then click Properties.  Uncheck the QoS Packet Scheduler, then reboot and try
again.
"

En anden ting du kan checke er om microfonen er muted EFTER du har startet Messenger. Jeg har læst et sted at Messenger kan gøre det, men KUN når Messenger kører, så check lige den del.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. marts 2004 - 16:42 #2
Løste det dit problem?

/Rob
Avatar billede packey Nybegynder
24. marts 2004 - 17:53 #3
Unskyld ventetiden. Ja det var det der Qos Packet Scheduler der skulle slås fra. Tak og her er nogle point.
Avatar billede hobbez Nybegynder
24. marts 2004 - 18:29 #4
Tak - jeg kan nu ikke se at jeg har fået points :o)

/Rob
Avatar billede packey Nybegynder
24. marts 2004 - 20:34 #5
Sådan...glemte at markerer dig...hehe. :)
Avatar billede hobbez Nybegynder
24. marts 2004 - 20:46 #6
Detalje ;o)

Tak igen!

/Rob