Avatar billede guffas Nybegynder
01. marts 2004 - 10:26 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Apache og IIS på samme IP med 2 domæne navne

Jeg har en ADSL forbindelse med en Firewall/Router
- en Apache Web Server med Postnuke
- en IIS Server med Outlook Webmail
- 2 forskellige domænenavne der peger på samme IP på firewall

Hvad skal der til for at jeg kan dirigere hvert domæne til hver sin server ?
Avatar billede medions Nybegynder
01. marts 2004 - 10:35 #1
Sætte dem på hver sin port! -fx. port 80 til Apache'en og port 8080 til IIS'en!

//>Rune
Avatar billede guffas Nybegynder
01. marts 2004 - 10:39 #2
Ja, det kunne man selvfølgelig gøre, men er det ikke lidt upraktisk at den der skal bruge webmail skal huske at skrive http://domain.dk/exchange:8080
Avatar billede medions Nybegynder
01. marts 2004 - 10:41 #3
For det første skulle det hedde http://domain.dk:8080/exchange og for det andet kunne du jo lave et dokument på Apache'en som redirectede til den port! fx.

<script>document.location.href='http://domain.dk:8080/exchange';</script>

//>Rune
Avatar billede guffas Nybegynder
01. marts 2004 - 11:08 #4
Jeg prøver det lige. Jeg vender tilbage...
En anden idé jeg har puslet med:
Kan man eventuelt montere et ekstra netkort i Apache maskinen og installere en proxy der kan vidrediregere på basis af url i headeren ?
Avatar billede guffas Nybegynder
02. marts 2004 - 15:05 #5
Det virker OK og er simpelt
Avatar billede medions Nybegynder
02. marts 2004 - 15:07 #6
Kanont.
Thx 4 Poinz

//>Rune