Avatar billede sobr Nybegynder
15. februar 2004 - 13:40 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan har søgemaskiner det med frames

Selv om jeg har sat metedata ind i nogle af mine underliggende sider, kan jeg ikke få søgemaskinerne til at finde dem?
Avatar billede espersen Novice
15. februar 2004 - 13:45 #1
Frames er genrelt gift for søgemaskinerne

læs denne artikel om emnet : http://www.eksperten.dk/artikler/128
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. februar 2004 - 13:51 #2
Hvis du ikke ved hvordan man bruger meta-data, så fjern dem. De kan gøre
mere skade end gavn.

Hvis vi må se din side, kan vi sikkert give dig bedre råd.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. februar 2004 - 14:40 #3
Det kan sagtens lade sig gøre, du skal bare holde tungen meget lige i munden og vide hvad du gør. Som Erik siger, hvis vi må se dine sider kan vi hjælpe mere præcist. Læs artiklen som espersen linker til og spørg hvis du vil vide mere
Avatar billede sobr Nybegynder
18. februar 2004 - 22:48 #4
Jeg troede ikke der var nogle svar, da jeg ikke har fået e-mail.

Beklager :-(

www.be-you.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2004 - 22:58 #5
Den har fundet din forside:

http://www.gogole.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22be-you.dk%22&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

men den kan ikke finde en eneste af dine undersider, da du (uden grund) bruger
javascript. Søgemaskiner udfører ikke javascript.

Din brug af metatags er heller ikke optimal. Læs artiklerne, og vær gerne
forberedt på at skulle lave en masse om ;)
Avatar billede sobr Nybegynder
18. februar 2004 - 23:20 #6
JaveScriptet er for at få indholdsiderne til at åbne rigtigt i framessettet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2004 - 23:27 #7
Det kan gøres på andre måder - men det er derfor søgemaskiner ikke kan se dine undersider.
Avatar billede sobr Nybegynder
18. februar 2004 - 23:52 #8
OK - Jeg har læst artiklen som espersen linker til.
Så det vil jeg prøve, men jeg skal nok ha' mere hjælp til de sider, som forsiden skal linke til + linket fra forsiden - for det forstår jeg ikke helt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2004 - 15:55 #9
er der door/hallway siderne du skal have lidt hjælp til. Det er ikke så svært. Fidusen er at disse sider er flade html sider som ingen søgemaskiner har problemer med. Disse sider indeholder links til alle sitets indholdssider, som søgemaskinerne så kan finde. Hvis du med javascript tvinger siden til at åbne i den rigtige kontekst (d.v.s. i sit eget fremsæt) vil søgemaskinen kunne finde alt dit indhold, og linke direkte til det og dine brugere vil få åbnet siderne rigtigt selvom der linkes direkte til indholdssiden.

Hvis du kikker på http://www.bufferzone.dk vil du nederst i venstre hjørne se nogle links (f.eks. om webpromotion) de sider der her linkes til er faktisk hall/doorway sider, som jeg bruger til at optimere mit site med selvom jeg ikke bruger frames
Avatar billede sobr Nybegynder
19. februar 2004 - 21:19 #10
Hvordan tilretter jeg javascriptet til min side. Jeg har ikke lært javascript.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2004 - 21:23 #11
du kan se koden i min artikel om søgemaskiner og frame sider

Denne kode sættes på alle indholdssiderne
<script language="javascript" type="text/javascript">
if(top.location==window.location){top.location.replace(top.location.href.substring(0,top.location.href.indexOf(".dk/")+3)+"/index.htm?"+escape(location.pathname))}
</script>

Denne kode på framset siden
<script language="javascript" type="text/javascript">
function loadSource(){
if (location.search!=""){
src=unescape(location.search.substring(1));
top.frames['mainFrame'].location.href=src;
}}
</script>
Avatar billede sobr Nybegynder
19. februar 2004 - 21:26 #12
Ja, jeg har læst artiklen, men skal der ikke tilpasses noget.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2004 - 21:41 #13
Jo det skal der (det er ret længe siden jeg selv har leget med dette). Prøv at indsæt fremset navnet i denne streng ....3)+"/index.htm?"+escape(location... der hvor der står index.htm.

Måske kan du få en javascript kyndig til lige at kikke på det for en sikkerheds skyld
Avatar billede sobr Nybegynder
22. februar 2004 - 12:26 #14
Hvad med dette script - skulle det ikke være lige så godt, som det du har bufferzone.
Den virker da.

<SCRIPT LANGUAGE="JAVASCRIPT">
if (top.location == self.location) {
    top.location.href = "../index.htm"
}
</SCRIPT>
Avatar billede sobr Nybegynder
28. februar 2004 - 22:54 #15
Tak for hjælpen.