Avatar billede dkoy Nybegynder
11. februar 2004 - 13:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan eksekverer man et skript på en anden maskine

Hej.

Jeg er lige kørt fast i det her og håber på lidt hjælp.

Jeg har et par servere som jeg tager backup af vhja backup exec. Normalt har backup exec og drev siddet på den maskine der skulle back'es up så der har ikke været noget problem med at køre et stop/start service script.

Nu skal server A tage backup af server B, så hvordan får jeg eksekveret mine bat filer på server B? Det hjælper jo ikke at smide dem over på B og lade A eksekvere dem, så sker det jo på A. Så jeg skal på en eller anden måde have startet de bat filer på B så de kører på B?

Nogle ideer?

Mvh
Steen
Avatar billede bertelbrander Novice
11. februar 2004 - 19:45 #1
Man kan bruge dos kommandoen AT til at schedulere kommandoer på andre maskiner.

Skriv "AT /?" i en kommando prompt for at finde ud af hvordan.
Avatar billede dkoy Nybegynder
12. februar 2004 - 11:58 #2
Det er lige præcis sådan en løsning jeg har ledt efter. Nu er mit spørgsmål bare om du ikke lige kan hjælpe med selve syntaksen man skal bruge. Jeg har prøvet et utal af gange nu og den vil ikke godtage min kommando :-)

Jeg ska have den til at køre en stop.bat man til fre klokken 19:55 og en start.bat tir til lørdag klokken 07:00

Det må være noget med AT \\computernavn 19:55 /every:monday, tuesday, wednesday, thursday, friday c:\stop.bat

Eller hvad? Jeg er ikke lige klar over hvorfor jeg ikke kan få den til at acceptere min måde at skrive det på :-)

Mvh
Steen
Avatar billede bertelbrander Novice
12. februar 2004 - 23:16 #3
Du må ikke have mellemrum efter , i /every parameteren.

Du kan bruge:

at \\workpc 01:00 /every:M,T,W,Th,F,S,Su c:\stop.bat

Til at schedulere alle ugedage (jeg ved ikke om danske versioner vil have ugedage på dansk)

Hvis du skriver at uden parametre skriver den hvad der er skeduleret.
Avatar billede dkoy Nybegynder
13. februar 2004 - 10:57 #4
Det spiller bare. Nu skulle det gerne køre på 3 NT servere i weekenden, men jeg afslutter her. Tak for hjælpen.
Avatar billede dkoy Nybegynder
13. februar 2004 - 10:57 #5
prøver lige igen :-)
Avatar billede dkoy Nybegynder
13. februar 2004 - 10:58 #6
så luk dog den skide tråd :-)
Avatar billede dkoy Nybegynder
13. februar 2004 - 10:58 #7
Nåh, man skal klikke på brugerens navn - jeg har styr på det her edb.
Avatar billede dkoy Nybegynder
13. februar 2004 - 11:01 #8
Hva' jeg er ikke sikker på at du fik pointene bertelbrander - dem skal du da have - hvad gør jeg?
Avatar billede bertelbrander Novice
14. februar 2004 - 01:15 #9
Du fik selv pointene tilbage, det er ok, jeg vil ikke have point.

Man kan kun give point til svar, hvis der er en der har hjulpet, men som kun har lavet en kommentar, beder man personen om at lave et svar, som man så kan acceptere.