Avatar billede abrjonline Nybegynder
09. februar 2004 - 12:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig med paneler osv.

Hej!
Jeg har virkelig dummet mig og jeg er fantastisk n00b til 3D Studio max! Jeg sad  en dag og legede med programmet og så pludselig fik jeg flyttet navigationen til "move" elementet!

Det jeg mener er at når move elementet kommer frem! Så plejer der at være en gul og en rød og en blå streg tror jeg nok og de 3 har hver en værdi så man kan flytte et objekt af y, x og z akserne!
Dem har jeg fået fjernet!!!!

Plz hjælp vil så gerne havde dem igen!
Mvh Andreas
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. februar 2004 - 14:23 #1
prøv trykke x
Avatar billede osborne Nybegynder
10. februar 2004 - 02:02 #2
Det er en klasiker som jeg tror alle Max brugere har lavet på et tidspunkt (at komme til at trykke på x) .. ja du skal blot trykke x igen for at få det tilbage.

En anden klasiker er o som gør at når du roterer så ser du det som simpel streger istedet for hele figuren (Adaptive Degradation Toggle) ..

eller Ctrl X som går at du skifter mellem expert og normal mode ..

eller G hvis du ved en fejl er kommet til at skjule dit grid ...

eller J hvis du vil skifte imellem at se de der kanter rundt om et objekt når det er selected osv.

Du kan se de shortcuts som er tilknyttet de enkelte kommandoer i Max, under Customize > Customize User Interface > Keyboard.
Avatar billede abrjonline Nybegynder
15. februar 2004 - 01:48 #3
Tak Osborne!!!!! Og michael!

Jeg valgte at Give Osborne de 30 point fordi han forklarede det lide bedere ;) og så tilføjede han os lidt ekstra!
Avatar billede michael-k Nybegynder
17. februar 2004 - 16:29 #4
Det bare iorden, det vigtigste er at du fik svar på dit spørgsmål :)
Avatar billede osborne Nybegynder
17. februar 2004 - 18:29 #5
Det var så lidt Andreas ... jeg er glad for at du kunne bruge mit svar.

Jeg synes dog at michael-k fortjener nogle point for sit første (og korrekte) svar. Vi kan jo evt. dele dem .. jeg kan oprette et "spørgsmål" til med nogle point, som du (michael) så kan "svare" på?