Avatar billede abrjonline Nybegynder
09. februar 2004 - 12:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er du 3dstudio max haj? Så hjælp lige her!

Hej!
Jeg har et lille probem! Jeg har lavet et projekt at flere figurer og jeg ønsker at smelte/svejse alle figurene sammen til en stor figur! sådan at det er nemmer at havde med at gøre hvis man skal "move" den eller lign. er der en der ved hvordan man gør det? Og hvis der er så svar lige på hvordan, så bliver du velsinet med 100 point! Tak for hjælpen!

Mvh
Andreas Jensen
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. februar 2004 - 13:55 #1
marker dine objekter og vælg group -> group
Avatar billede osborne Nybegynder
10. februar 2004 - 01:49 #2
Der er flere måder du kan gøre det på, afhængig af hvad det er du vil.

(1) Den første måde kræver at du har dine figurer konverteret til Editable poly eller Editable Mesh i forvejen. Det du kan gøre for fysisk at få dem til at være en figur er at bruge Attach. Dvs. vælg en figur og under Modify > Edit Geometry, vælger du Attach eller Attach List knappen og så udpege de andre figurer.

(2) Du kan også vælge blot at linke dine figurer sammen i et hieraki. Det bliver de ikke fysisk til en figur, men gør at du kan tage fat i en af dem (hoved objektet) og de andre vil følge med når du flytter det. Du sætter dette op ved at vælge en eller flere figurer og så klikke på Select and Link knappen (øverst i Max) og så drag fra children til parent objektet.

(3) Du kan også vælge at sætte dine figurer i en gruppe (som micheal-k anbefaler). Det gør du ved at selecte alle dine figurer og så gøre som Michel skriver. Dette gør det heller ikke til et fysisk objekt, men gør at du kan behandle det hele som en gruppe. Gruppen kan faktisk også åbnes, med Group > Open, hvorefter du stadig kan arbejde på en enkelt figur i gruppen.

Håber det hjælper.
Avatar billede abrjonline Nybegynder
15. februar 2004 - 02:26 #3
Delvist Jeg kunne godt tænke mig at få jeres mails hvis dette var i orden da jeg gerne ville kontakte jer nermere om det! Det er nemlig nemmere at forklare hvad jeg skal bruge effekten til når jeg kan vise jer et billede! Hvad siger i til det? Og har i Msn eller email?

Mvh
Andreas Jensen
Avatar billede osborne Nybegynder
17. februar 2004 - 18:38 #4
Hej Andreas, Ja det kan være meget nemmere at forklare hvis man kan vise et billede. Problemet er at dette forum ikke tillader at man giver private oplysinger om sin hjemmeside, email, msn eller lignende .. og det er jo sådan set forståeligt da det jo let kan underminere konceptet lidt. En mulighed (som jeg ikke helt har cheket om er ok med eksperten.dk) vil være at hvis du vil vise et billede, så at vise det her i dette forum. Det kunne du gøre ved at lave et link til dit billede (du skal så lige have det uploaded til et sted på nettet hvor du har adgang først), men så kunne alle her se det .. og ikke kun dem du sender din mail til.

Blot en ide?
Avatar billede abrjonline Nybegynder
05. oktober 2004 - 18:33 #5
Hmm