Avatar billede patron Nybegynder
08. februar 2004 - 01:21 Der er 5 kommentarer

Kan ikke bruge internettet, da jeg befinder mig bag en firewall

Når jeg åbner en browser kan siden ikke vises. Jeg kan se, at jeg er koblet på mit trådløse netværk, og at der er et udmærket signal. Når jeg forsøger at logge mig på messenger kommer der en besked om, at jeg befinder mig bag en firewall. Der anbefales, at jeg ændrer indstillingerne i windows´ firewall, men denne er ikke slået til. Så vidt jeg ved er der ikke indstalleret nogen anden form for firewall på computeren, og det virker derfor mærkeligt. Jeg har et Norton antivirus program installeret og tænker, at der muligvis kan være en firewall i den forbindelse, der kan aktiveres, men jeg har ikke selv rørt instillinger af nogen art, og det virker derfor alligevel usandsynligt. Jeg håber, at i kan hjælpe mig! - Det er ret frustrerende.
Avatar billede popsy Novice
08. februar 2004 - 02:41 #1
Læs brugsanvisningen til din trådløse router, firewallen er sandsynligvis indbygget der ;)
Avatar billede fileto Seniormester
08. februar 2004 - 10:33 #2
Hvis du bruger xp så skal du slå xp's egen firewall fra, dette gøre under indstillinger.
Du kan også gå ind i internet security og vælge programmer, når du er i programkontrol markerer du all programmer på listen og trykker på fjern.
Avatar billede fileto Seniormester
08. februar 2004 - 10:34 #3
Unskyld inde i internet securety skal du vælge firewall og i søjlen til venstre vælge configurer så kan du vælge programmer.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
08. februar 2004 - 10:39 #4
fileto: har du læst spørgsmålet ordentligt igennem?
Avatar billede fileto Seniormester
08. februar 2004 - 18:20 #5
Jeg havde et lignende problem, dog ikke med messenger.