Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
24. januar 2004 - 12:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

TMPGEnc, og sorte rammer

Hej

Jeg har et videoklip i formatet *.avi og det skal jeg have lavet om til *.mpg, som så senere skal brændes ud til en såkaldt VCD. Billed filen er ren billede, dvs. uden nogen som helst ramme rundt om. Video klippet har formatet: "640x352" og VCD er: "352x288", så når jeg prøver at ændre det i TMPGEnc så virker det også fint, og jeg har også sat den til 16:9, men når jeg så skal se den i Windows Media Player fx. så er der en ramme rundt om billedet, og det er den i siden jeg gerne vil af med, da den er ca. 2-3 cm, og så bliver billedet jo ikke så stort.

Jeg håber i kan hjælpe mig med at få skåret den vandrette ramme væk fra billedet af, skriv hvis i ikke forstår mit spørgsmål, og evt. hvad i ikke forstår i det.
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
24. januar 2004 - 12:37 #1
hov, jeg mente lodrette ramme, den som er ude i siderne
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
24. januar 2004 - 14:39 #2
den er væk når man brænder, så fandt selv ud af det