Avatar billede gubbermand Nybegynder
22. januar 2004 - 22:28 Der er 9 kommentarer

Frontpage på linux apache (Fedora)

Hej

Jeg har en hjemmeside lavet i frontpage, som jeg ønsker at flytte fra mit webhotel, til min egen server Apache (på Fedora linux).

Kan det lade sig gøre og hvordan.

Jeg savner en nøjatig beskrivelse af hvor jeg skal lægge mine filer, hvad hedder mapperne, og hvad skal jeg placere hvor.

Hvor lægger den test side som apache viser når man kalder den op ( altså den hvor den siger alt kører fint ).

På forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2004 - 22:36 #1
Du kan sagtens flytte hjemmesider, hvis ikke du har brugt frontpage specefikke ting (ting der kræver frontpage server extentions. Du kan ikke installere frontpage på din linux, men der er ingen probleimr i at flytte websiderne hvis det bare er ren html
Avatar billede gubbermand Nybegynder
22. januar 2004 - 22:51 #2
Fint, jeg mener ikke der er brugt nogle specielle ting, den er ret simpel.

Men kan du fortælle mig hvor jeg skal placerer filerne, og fjerne, apache's standard side.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2004 - 00:55 #3
På min ligger de i /var/www
Andre har dem under /usr/local/httpd/

Man kan forresten godt få frontpage extensions til Apache under Linux, men det kører ikke stabilt (efter hvad jeg har hørt), så jeg vil ikke anbefale det.
Avatar billede gubbermand Nybegynder
23. januar 2004 - 06:54 #4
OK, men kan du komme nærmere ind på hvordan jeg skal pege på min index side og fjerne
standard siden fra apache
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2004 - 07:39 #5
Det er let nok. I mappen ligger der en index.html som du bare skal skifte ud med din egen.

Ellers kan du rette i /atc/apache/httpd.conf så den peger på en anden mappe. I den fil er der to steder, der skal rettes:

DocumentRoot /var/www
og
<Directory /var/www/>

Bare ret til der, hvor du gerne vil have siden til at ligge.
Avatar billede gubbermand Nybegynder
24. januar 2004 - 09:30 #6
Jeg har prøvet, men det virkede ikke. Jeg har istedet forsøgt at lave en ny side i Mozilla Editor, og det virker næsten, men de billeder jeg indsætter på siden vises ikke blot en hvid firkant med et rødt X. Hvis jeg indsætter et link feks. jubii.dk linker den til 192.168.2.111/http://www.jubii.dk hvad gør jeg galt ??
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2004 - 12:55 #7
Når du indsætter et link med Mozilla Composer er der en checkbox til at fortælle, om adressen er relativ til sidens placering. Der må ikke være kryds i den, når du laver eksterne links.

Prøv at vise kilden til siden. Så er det nemmer at gætte på mulige fejlårsager.
Avatar billede gubbermand Nybegynder
24. januar 2004 - 20:00 #8
OK Fint

Men hvad med de billeder jeg bruger på siden hvorfor vises de ikke eksternt, der er blot en hvid firkant med et rødt X i, skal de placres i en speciel mappe eller hvad ??
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2004 - 20:07 #9
Der kan være forskellige årsager:

1) Forkerte rettigheder på billederne eller en af mapperne over dem, så Apache ikke kan læse filerne. Filerne skal kunne læses af den bruger, Apache kører som, og mapperne skal have både execute og read for Apachebrugeren.

2) Forkert sti i html-filen.

Prøv at vise kildekoden, så jeg ikke behøver nøjes med at skyde i tågen.