Avatar billede askalot Mester
22. januar 2004 - 21:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"bølgende flag" effekt? video el. 3d?

Hejsa..

Hvis man ville lave et Logo..der skulle stå og sveje som et flag i vinden... (i en fornuftig opløsning)

hvilket program kunne man bruge... (video..eller evt. 3d)

har logoet som en flad eps
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2004 - 21:36 #1
Du vil kunne lave di som Gif animation eller i flash, hvis det skal sidde på en hjemmeside. Video duer ikke
Avatar billede askalot Mester
22. januar 2004 - 21:39 #2
flash??, synes ikke rigtig at det har nogle muligheder
og kender da flash rimeligt godt..

Har du et eksempel?

GIF??..hmm..jeg sankker ikke om FORMAT...jeg snakker om hvis man skulle lave det proffesionelt...til f.eks et tv spot..
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. januar 2004 - 21:45 #3
OK så skal du nok glemme gif, men mig bekendt kan flash stadig bruges. Hvis det skal være et animeret logo til tv, bør det nok laves i et 3D program. Der findes flere, og et flag skulle ikke være så svært.
Avatar billede osborne Nybegynder
23. januar 2004 - 02:15 #4
Der er mange muligheder. Hvis du har tilgang til et program som 3ds Max 5 eller 6 kan du nemt lave et flag (blot en meget flad box, brug det indbyggede Reactor system og tilføj en cloth modifer, smid en vind ind som blæser på flaget og put dit logo på som bitmap textur). Der følger vist en tut med til Max som netop giver eksemplet med et flad der sidder på en flagstang. Det kan komme til at se super prof og realistisk ud.

Men som sagt er der mange muligheder :-)
Avatar billede osborne Nybegynder
23. januar 2004 - 02:16 #5
Ja det var mit svar ..
Avatar billede askalot Mester
23. januar 2004 - 09:47 #6
oke..osbourne, tak for dit svar..

Det lykkedes mig at lave en pseudo-effekt i "Sonic Foundry Vegas" (video)..  Men jeg er meget interesseret i at lave det i 3d også.. Jeg har 3dsMax-5..URLs til evt tutorials...ville være nice
Avatar billede osborne Nybegynder
23. januar 2004 - 10:43 #7
Alle tiders ide .. Sonic Foundry Vegas, det er et ret godt program videoredigeringsprogram.

Med hensyn til 3D afhænger det lidt af hvor meget erfaring du har, mht. hvor jeg vil anbefale dig at starte. Men hvis du kender lidt til 3ds Max 5 .. prøv at kikke lidt i Reactor_Reference_and_Tutorials.pdf filen (som ligger i Max5 help kataloget når du har installeret Max). På side 48 er der en lille tutorial med eksempel på hvordan du laver et flag på en flagstang (incl. Max fil som du kan loade og se på).

Kik evt. lidt rundt i den manual - den er faktisk udmærket.

Hvis du er helt ny med Max kan jeg anbefale at du starter med at se lidt på nogle af de tuts der ellers følger med Max, og eksemplerne i hjælpen. En god site hvor du kan få gratis videoundervisning om bl.a. 3ds Mas er hos www.3dbuzz.com (kræver lige du registerer dig).

Håber det hjælper dig.
Avatar billede askalot Mester
23. januar 2004 - 10:46 #8
Ja vegas er ok, men jeg hvis jeg vil lave det med skygger osv, så blir det nok 3d..det du snakker om lyder helt klart som noget jeg kan bruge, jeg vil kigge på det.

tak for svar!, super