Avatar billede rd Nybegynder
19. januar 2004 - 08:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Counter-strike

Hej

Jeg har en 2.8 GHz P4
512 DDR
G-Force 4800 TI 128
Audigy 2

Mit problem er, at i cs(counter-strike) falder min FPS ved smoke grenades. Sammentidig har jeg en buddy over nettet som kører 100 FPS konstant, på en meget mindre com.

Hvad kan dette skyldes. Jeg føler selv jeg har prøvet alt. ´
Plz no n00b answers. Har alle standard indstillinger i .cfg filen. Altså cmdrate, uodaterate, rate(skrivebeskyttet). De er sat korrekt. Det er mere hvis der er en der har en gylden command som får det hele til at virke... LORTE SPIL!
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. januar 2004 - 08:55 #1
Hvor meget falder dine fps?
Avatar billede smash839 Nybegynder
19. januar 2004 - 09:37 #2
Det er normalt at ens fps falder i smok, men har du indstillet dit GFX? Og hvad GFX har din m8?
Avatar billede -zonic- Nybegynder
19. januar 2004 - 09:38 #3
har du samme problem i andre spil?  det behøver ikke at være i dine cs indstillinger den er gal.. Nok mere måden dit gfx-kort er sat op til at køre og håndtere de forskellige grafik-former...
Avatar billede rd Nybegynder
19. januar 2004 - 14:36 #4
Jeg har ingen probs i andre spil... Eller... Nu spiller jeg meget cs... og kun lidt W3 TFT udover det. Det kører upåklageligt i W3, men nu ligger man heller ikke så meget mærke til, hvis der er noget galt i et RTS spil...
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. januar 2004 - 18:41 #5
Hvis du stiller dit grafikkort til at køre med lodret synkronisering altid deaktiveret, så tror jeg du har gjort hvad du kan.

Med al respekt for din ven så tror jeg altså også hans fps falder i smoke ;0)

Der er ikke ret mange der kører med fps 100 konstant. Altså også i smoke...
Avatar billede -zonic- Nybegynder
19. januar 2004 - 19:43 #6
mest af alt tror jeg også at det er en røver, at hans computer kan trække det.. men men men.. han kan jo have sat sine smoke grenades til at være "grimme" i low quality i sit CS, hvilket forøger fps'en MARKANT !  udover det hjælper lodret synkronisering ikke rigtigt noget på fps'en, udover at den ikke tvinges til at følge skærmens opdateringshastighed.. for så ville fps'en hele tiden ligge på ex. 75fps (ved skærm på 75Hz)
Avatar billede -zonic- Nybegynder
19. januar 2004 - 19:52 #7
DOH.. kom til at trykke send, før jeg var færdig..
Det du kan gøre er, at at deaktivere antialising og tri-linear / anisotropic filtering på dit gfx kort.. men det er klart at det forringer grafikken i spillet, men dermed også kører mere flydende..

egentlig forstår jeg slet ikke hvad det er, der giver den store tilfredshed ved at køre 100fps konstant i cs... Hvis bare den kører over 50-60 fps vil det menneskelige øje ikke kunne registrere forskellen selv ved hurtige bevægelser...
Avatar billede jarjar Nybegynder
19. januar 2004 - 20:23 #8
Jeg havde samme prob. i et andet spil.
Jeg havde ikke indstalleret min AGP-prot på bundkortet. Den hed noget ligende "4in1-driver"
Bare et foreslag :-)
Avatar billede -zonic- Nybegynder
19. januar 2004 - 22:59 #9
det hedder den, hvis du har VIA chipset på bundkortet, ja.. men hvis det er intel, eller andre skal du bruge de drivere der hører til bundkortet.. eller hente dem fuldt ud kompatible på nettet(bemærk VIGTIGT at du finder samme model!!! )
Avatar billede rd Nybegynder
20. august 2004 - 00:43 #10
-zonic- jeg mener faktisk det er 24 fps øjet opfanger. Men ja gamere er jo overmennesker. Det er helt utroligt hvad de kan tvinge deres krop til :) nå men nu er der købt ny gfx kort, fik lige lyst. GeForce 6800 ultra fra Asus :) jeg glæder mig. Ps. jeg lukker spørgsmålet.