Avatar billede spliffy Nybegynder
15. januar 2004 - 13:59 Der er 5 kommentarer

Formatering af xp med efterfølgende inst. af win 2000 pro

Er der en der kan komme med en detaljeret beskrivelse af forløbet, når man skal formatere sit C drev med xp og efterfølgende installere windows 2ooo pro??
Har kigget i nogle af de andre tråde, men har ikke rigtig haft succes med det..
Avatar billede venturer Nybegynder
15. januar 2004 - 14:02 #1
Det letteste vil være at starte op fra din 2K CD. Efter den har læst starten af insitallatoinen ind kommer du til et punkt hvor du skal vælge hvilket drev du vil installere 2K på. Her vælger du dit XP drev. Den spørger så efterfølgende om du vil fortsætter uden ændringer, eller om du vil formatere drevet.

INDEN du vælger drevet kan du evt. også bare slette partitionen og oprette en ny (og så formatere) hvis nu du ville ændre størrelsen på dit drev.
Avatar billede powerade Nybegynder
15. januar 2004 - 14:04 #2
Kan bare tilslutte mig venturer's forslag.. Det letteste er klart at slette partitionen under installationen af win2k.
Avatar billede spliffy Nybegynder
15. januar 2004 - 15:49 #3
Har prøvet, men så kommer denner her: this cd-rom is from an older version of windows than the one you are presently using. setup functionality from this disk will be disabled.

huh??
Avatar billede venturer Nybegynder
15. januar 2004 - 15:58 #4
Det er fordi du er i XP og så sætter skiven i.
Du skal genstarte computeren og sørge for at den booter op fra CD'en.
Det er muligt at du skal ind i din BIOS og ændre lidt i indstillingerne så den botter fra CD.

Når du så tænder skal den (på det tidspunkt hvor den plejer at starte Windows) skrive: Press any key to boot from CD.... Når dét står der, har du ca. 5 sekunder til at slå på en tast. Herefter skulle den gerne gøre som jeg beskrev i første indlæg.
Avatar billede spliffy Nybegynder
15. januar 2004 - 16:05 #5
Det prøver jeg da lige..