Avatar billede shoo Nybegynder
14. januar 2004 - 20:49 Der er 2 kommentarer

import af autocad splines til 3d max

Jeg vil gerne extrudere nogle splines som importeres fra autocad til 3d max, men der kommer hverken "top" eller "bund" på objektet når jeg ekstrudere det, hvilket der normalt gør hvis jeg bare laver en spline i selve max og ekstruderer den med en modifier..
skal man gøre noget bestemt for at få disse splines til at opføre sig som normale splines?
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. januar 2004 - 23:04 #1
Har haft meget bøvl med import fra acad til 3dsmax, har dog aldrig prøvet med almindelige linjer. Grunden dertil er at jeg bedre kan lide at modellere i acad.

Nå men jeg har da et forslag ved ikke om det virker.

Det kan være fordi du skal lave dine linjer til en region i autocad først inden du impotere.
Det region gør er at den smelter dine linjer sammen til en figur. Du finder region i din Draw menu.

I autocad kan man ikke extrude før man har gjodt det. Så måske derfor den ikke extruder som en solid figur i 3dsmax.

Prøv det :)
Avatar billede osborne Nybegynder
16. januar 2004 - 23:51 #2
Det kan  muligvis fordi du din spline ikke er "closed". Hvis du extruder på en ikke lukket spline i Max får du kun siderne og ikke top/bund. Du kan lukke en spline i Max ved at gå ind på splines sublevel, vertex .. markere de to vertexter, højreklik og vælge Weld Verteces. Alternativt sørge for at de importerede splines er lukkede.

Håber det det hjælper.