Avatar billede onkelmor Nybegynder
12. januar 2004 - 18:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deaktivere easing i animation

Hej

Jeg har prøvet at lave nogle enkle animationer. Når jeg afspiller animationen kan jeg se at kuglen bevæger sig langsomt i start så hurtigere og til sidst langsomt igen. Kan man ikke fjerne det, så den har en konstant fart?

Onkelmor :D
Avatar billede onkelmor Nybegynder
14. januar 2004 - 22:19 #1
Så er der point på spil.. Hjalp det :D
Avatar billede osborne Nybegynder
16. januar 2004 - 01:43 #2
Hej Onkelmor, Ja det kan du sagtens styre. Der er flere måder men gøres nok nemmest via Curve Editor. Prøv følgende:

(1) marker din kugle
(2) åben Curve Editor (I Max6 er det i menuen Graph Editors > Track view - Curve ed)
(3) Så skulle du kunne se kurver for din kugles bevægelser i x,y og z retningen. Hvis du ikke kan se det så find din Kugle i træet ude til venstre og se under transform position.
(4) Højreklik på en key i din kurve og vælg hvordan kurven skal være IN og OUT for den key
(5) Hvis du vil gøre det på flere keys samtidig så marker dem alle
Avatar billede osborne Nybegynder
16. januar 2004 - 01:44 #3
... inden du højreklikker. Så kan du ændre dem alle til det samme på en gang.

Håber det hjælper.
Avatar billede onkelmor Nybegynder
16. januar 2004 - 08:22 #4
Mange tak :D