Avatar billede charley78 Novice
10. januar 2004 - 13:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dreje pivot i Maya - tranlate akserne

dette spørgsmål er skrevet i forlængelse af spørgsmålet "Drje pivot i Maya Unl."

Jeg skal dreje pivotpunktets translateakse, så det ligger naturligt. Det handler her om at x og z-akserne skal ligge hh på langs og tværs af en figurs hofter.. nok så vigtigt. Problemer er at jeg ikke kan komme til at dreje pivotpkt, da programmet læser denne handling som en ønske om at dreje roteraksen på pivotpkt; og det er translate-akserne, der skal drejes!
Hvordan gør man mon det?
Avatar billede ni Nybegynder
19. september 2005 - 18:24 #1
du kan kun translate et pivot point i maya, ikke rotate!

det kan vaere at jeg ikke lige forstaar hvad du mener. men du har slaaet local rotation axes til ikke?  Display > component display.. det giver et bedre overblik. jeg formoder at du sidder med en IK>FK rig af en art... ellers beskriv dit setup lidt bedre :)
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 11:58 #2
det er nu 7 år siden jeg fik en hjernerystelse, og dette spørgsmåls indhold fortabte sig i forglemslens tåger. Og det er på høje tid at lukke det. Desværre har jeg i dag ikke mulighed for at give videre hvad svaret er, da jeg sandsynligvis ikke fandt en løsning.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester