Avatar billede hexar Nybegynder
10. januar 2004 - 12:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min Logitech webcam fryser min computer,

Nu har jeg haft to forskellige webcams, et logitech quickcam, og et logitech quickcam mesenger... Det første cam fik min computer til at fryse fuldstændig efter at have været i brug i omkring 5 minutter, og nogengange så snart jeg tændte det. Nu fik jeg så et nyt her i dag. Men jeg har det SAMME problem.. Hvad kan der være galt?

Jeg har win XP med service pack 1
Medion LIFE bærbar 1400 mhz.
Og Logitech qucikcam messenger..

Det ser ud til at det duer fint når jeg bruger det i det medfølgene program "imagestudio" så længe det er offline.. nu har jeg ikke prøvet at lade det køre særlig længe derinde.. men så snart jeg prøver at bruge det på MSN eller andre programmer, så fryser det..

Håber virkelig nogen kan hjælpe. har kigget efter andre posts, med folk med samme problem som mig, det ser ud somom de ikke har fået svar..
Avatar billede hexar Nybegynder
10. januar 2004 - 13:11 #1
Har lige prøvet at lade det stå lidt inde i imagestudio.. der låser det også computeren.. så det er IKKE kun når jeg bruger det online.. :(
Avatar billede ird Praktikant
10. januar 2004 - 16:46 #2
Hvis du har indstalleret det cam med de drivers der følger med så prøv at fjerne dem og lad selv Xp finde en driver!

Mange har problemer med webcams ja, og mange får ikke en løsning, og vælger at skifte deres cam ud med et andet! Logitech er dog kvalitet så burde virke efter hensigt! Prøv evt at skifte driver til grafikkortet
Avatar billede hexar Nybegynder
10. januar 2004 - 16:59 #3
Jeg har lige prøvet at lade windows finde nogen drivere i stedet for. Og det virkede ikke bedre end før. Desværre. Jeg prøver lige at se om jeg kan opdatere driverne til mit grafik kort.. det virker et eller andet sted som om der er for lidt hukommelse, når det duer et stykke tis, og hele computeren så bare går i stå.. men jeg har 1400mhz, og 256mb ram. Så det BURDE jo ikke være et problem.. jeg prøver lige det med driverne.. og så tænker jeg på at prøve at sætte prioriteten på driverne ned, hvis man på en eller anden måde kan det, det kan være den optager al hukommelsen på computeren af en eller anden grund?
Avatar billede ird Praktikant
10. januar 2004 - 17:01 #4
prøv lige at tjekke om du har en konflikt i enhedsorienteringen.
Avatar billede hexar Nybegynder
10. januar 2004 - 17:20 #5
det har jeg faktisk.. har jeg haft i noget tid, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvad det er der er i vejen.. Den står under "andre enheder" Og hedder "PCI controller til simpel kommunikation"... Men eftersom jeg ikke har nogen anelse om hvad det er for en driver den mangler, og hvad det i det hele taget er, har jeg ikke gjort noget ved det...
Avatar billede ird Praktikant
10. januar 2004 - 17:27 #6
har du prøvet at trykke updatere på den?
Avatar billede hexar Nybegynder
10. januar 2004 - 18:10 #7
ja. har jeg.. men det er ligemeget. jeg fik det til at virke! HURRAAAA! Har haft det problem SÅ længe. Det VAR bare mit grafikkorts drivere der skulle opdateres.. du er en skat! ;D
Avatar billede ird Praktikant
10. januar 2004 - 18:12 #8
*G* velbekomme tænkte nok det var grafikkortet :)

Ha det godt
Avatar billede hexar Nybegynder
10. januar 2004 - 19:19 #9
øv.. nu troede jeg lige.. Jeg sad og cammede i omkring ½ time med en.. ås pludsetlig går min computer ned igen.. som den også gjorde de andre gange.. jeg tænker det kunne være jeg bare var uheldig, og prøver igen.. og ny fryser min computer IGEN hele tiden.. hvad kan der være galt?