Avatar billede pernillemb Nybegynder
06. januar 2004 - 17:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

FloorPlan 3D

Hejsa.
Jeg har fået fat i en fuld version af programmet FloorPlan 3D 6.0. Når jeg vil ind og 'bygge' et rum op så kan jeg ikke ændre størrelsen af møblerne så de passer til vores egne, kan det virkeligt være rigtigt? Hvis det er tilfældet så er programmet jo ikke brugbart til at få en oversigt over hvordan ens møbler kan arrangeres, hvilket jeg mener er en af fordelene ved sådan et program. Eller hvad??? Har jeg helt misforstået det? Håber der er nogle der kan hjælpe...

Pernille
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. januar 2004 - 17:09 #1
Normalt arbejder man i virkelige mål, når man tegner. Ved ikke om det er tilfældet i Floorplan, har aldrig set det før.

Ellers må du jo igang med at regne en målestoksforhold ud og gå ud fra den.
Avatar billede pernillemb Nybegynder
06. januar 2004 - 17:12 #2
hmmm kunne jeg jo også gøre... havde faktiskt tænkt på det, men alle mine møbler passer jo ikke sammen med de møbler der findes i programmet i forvejen, så jeg kan jo slet ikke få det hele til at passe sammen. Desuden kan jeg heller ikke oprette nye møbler med målene på vores egne møbler...

Efter min mening er det ikke et særligt brugbart program...
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. januar 2004 - 17:13 #3
ja okay så virker det lidt underligt. Du kan ikke scalere møblerne på nogen måde. Du har ikke en værktøj (knap) der hedder scale.
Avatar billede pernillemb Nybegynder
06. januar 2004 - 17:15 #4
nej slet ikke... har været alle knapper og menuer igennem men synes ikke der var noget der lignede... Håbede der var en her inde der havde erfaringer med programmet og lige kendte en smart måde at gøre det på...
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. januar 2004 - 22:41 #5
Yep det må næsten være den optimale løsning.
Avatar billede osborne Nybegynder
16. januar 2004 - 23:35 #6
Fandt lige dette link. Kan være det er til en nyere version end 6 (måske 8?). Så vidt jeg kan se er der rettet en del i programmet i de sidste releases:

http://www.imsisoft.com/support/floorplan/tips.asp

Hvor der bl.a. står:

How to Change the Size of an Object
To change the size properties of an object, select it from the database, then click the Add New icon. If the Properties dialog box is displayed, change the values on the Size tab. If the Properties dialogue box does not appear, this indicates that the size properties cannot be changed for the selected object.

Ved ikke om det overhovedet kan bruges, men det var umiddelbart det eneste jeg kunne finde på det.
Avatar billede pernillemb Nybegynder
17. januar 2004 - 12:27 #7
hmmmm desværre osborne... lige nøjagtig den passage står der også i version 6... og 7... fandt en 15-dages prøve af version 7 hvor det heller ikke kunne lade sig gøre... Der står godt nok at man kan ændre størrelsen af nogle møbler, men de møbler jeg prøvede på kunne ikke...og prøvede faktisk en del forskellige... :-(

Hvis der er nogle der har (gode) erfaringer med andre af den slags programmer vil jeg da gerne høre...det tyder jo på at det ikke er dette program jeg skal bruge...

Pernille
Avatar billede michael-k Nybegynder
17. januar 2004 - 12:33 #8
Det har vist været oppe en del gange, så du kunne prøve at søge lidt i 3d kategorien her på siden.

Jeg arbejder selv med AutoCad, det er dog lidt mere avanceret nok end et program som Floorplan, men det kan feks bruges til at indrette et hus. Der er også møbler man kan bruge som er tegnet, man bare lige skal smide ind.
Men er det bare en enkelt gangsforestilling ville autocad nok ikke være løsningen, så prøv at søg lidt :)
Avatar billede solen Nybegynder
23. januar 2004 - 13:10 #9
Hej Pernille
Jeg sidder og arbejder i version 3 af floorplan 3d plus og kan sige dig at det er umuligt at ændre noget af de faste "ting" i programmet. Jeg har ved et "uheld"  købt ver. 8 i den tro at det var bedre rent hukommelsesmæssigt end ver. 3 - men ak det har en hel del andre børnesygdomme, f.eks. kan man ikke selv bestemme et tags udformning. Jeg henvendte mig så til Imsisoft og fik det svar at ver. 3 + 4 er lavet i samarbejde med en anden producent og af den grund kunne de ikke hjælpe mig med programhukommelsesproblemet eller antalet af farver i programmet ( der er kun 16). Og at det ikke var muligt at "lave" sine egne møbler i de andre versioner, andet end at man laver noget "fusk".
Jeg har opgivet ver. 5 og 8, og har koncenterede mig om ver. 3 3d plus da jeg der kan udforme tag og andet som jeg ønsker.
Avatar billede pernillemb Nybegynder
23. januar 2004 - 13:53 #10
Tak for kommentaren solen...

Det var da godt nok træls... så er programmet jo ikke ret meget værd... :-(

Nå, ikke noget at gøre ved... jeg har også fået løst mit problem på den gammeldags måde, nemlig med blyant og papir... :-)

Spørgsmålet bliver nu lukket...

Pernille
Avatar billede kscbb Nybegynder
01. februar 2004 - 16:23 #11
Kære Pernille.
Inden jeg skriver for meget vil jeg lige høre om du har lukket spørgsmålet, eller om du har opgivet....