Avatar billede gubbermand Nybegynder
05. januar 2004 - 22:34 Der er 4 kommentarer

Remote Desktop Fra Xp Til Linux

Jeg har prøvet at installerer Cygwin, på min XP Pro for at fjernstyre min Redhat Server, men det da et forfærdeligt svært program, findes der ikke et lettere måde at gøre det på, eller en komplet guide i hvordan man gør.

Jeg tror der er mange som godt kunne bruge en sådan guide.

Har du løsningen så er der 200 point at hente.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2004 - 22:38 #1
Avatar billede gubbermand Nybegynder
09. januar 2004 - 16:37 #2
Ja det virker næsten, har forbindelse til terminlen, men hvor er linux's skrivebord, jeg synes jeg har prøvet alt for at få billed på.

Hvor ligger conf. filen egentligt henne ?

Hvis jeg genstarter pc en så starter vncserver ikke automatisk ?, dvs jeg skal logge ind for at starte den igen, jeg kører Fedora ( den nye Redhat ) ligner til forveksling Redhat, når jeg forsøger i at starte servicen vnc under serverindstillinger er det som om at der ikke er kontakt, den skriver vnc server kører, men det gør den først når jeg har været inde i terminalen og startet den.  HJÆLP.

Kom nu Linux freak's !!!!!!
Avatar billede jonbdk Nybegynder
09. februar 2004 - 20:23 #3
Hvis du lægger kommandoen til at starte vnc i rc.local, køres den automatisk ved opstart - du skal dog være opmærksom på, at den beder om ny pw på serveren så du skal lige have en skærm på i starten.
Det virker for mig - og på en redhat 9 for jeg X frem. Hvis du skal bruge den til windows (vnc)servere (der mærker jeg mest forskel) vil jeg anbefale dig at bruge tightvnc istedet - kompressionen er meget bedre - så det går hurtigere (specielt hvis serveren ikke er for langsom)
Avatar billede jonbdk Nybegynder
09. februar 2004 - 20:24 #4
jeg bruger at lægge vncserver :20 i rc.local så den starter på display 20 - og evt have en på 21 så har du en ekstra hvis man F* den ene op og ikke kan komme i kontakt med den (jeg har ikke skærm på min server)