Avatar billede wise Seniormester
19. december 2003 - 11:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bookning der skal godkendes

Hej alle

Vi har et ønske om at kunne booke opdækning af mødelokaler via notes. Jeg er klar over at der findes store systemer til dette, men så stort er vores behov ikke.
Jeg har derfor lavet en ressouce som skal have sin bookning godkendt. Som ejer har jeg sat vores reception.
De får også disse requests helt som de skal, men der er ingen "accept / deny" knap på dem... er der andre der har oplevet det? Kan det være fordi jeg har sat ejeren som en gruppe og ikke en person?

Er der andre simple måder at gøre dette på uden at købe store systemer i stedet for notes C&S
Avatar billede jogii Nybegynder
19. december 2003 - 12:11 #1
Jeg har ikke set efter, men jeg ville forvente en Handlingsknap ned de muligheder du ønsker. Sendes der emails med doclinks til dem der skal godkende?
//Jörg
Avatar billede wise Seniormester
19. december 2003 - 12:42 #2
Ja, der sendes mails med doklink, og det link virker også til "request for approval", men på det request er der ikke nogle knapper.

Den er baseret på StdR50ResourceReservation, men kører i notes6 miljø

Jeg tror jeg fandt grunden, for på acceptknappen står der en hide-when formular til dette...
@IsNewDoc | NoticeType="A" | NoticeType="R" | @LowerCase(@Name([Abbreviate]; ResourceOwner)) !=@LowerCase(@Name([Abbreviate];@UserName))

Så virker det vel netop ikke med gruppen som ressourceowner... :-(
Avatar billede wise Seniormester
19. december 2003 - 13:13 #3
Opgraderede lige design til resource 60.ntf, for at se om det kørte bedre...

Men stadig samme fejl. ResOwner står til gruppen, og accept knappen vises ikke ved følgende
tmpUserName := @LowerCase(@Name([Abbreviate];@UserName));
tmpAltUserName := @LowerCase(@Name([Abbreviate];@UserName(1)));
tmpResourceOwner := @LowerCase(@Name([Abbreviate]; @ExpandNameList(@Subset(@DbName;1); ResourceOwner)));

(NoticeType!="I" & NoticeType!="U") |ResNameUpdated="Y"| RmNameUpdated="Y"|
!(@IsMember(tmpUserName; tmpResourceOwner) | @IsMember(tmpAltUserName; tmpResourceOwner))

Kan man på en måde få det til at virke med gruppen?
Avatar billede wise Seniormester
19. december 2003 - 14:11 #4
Løst fordi man i version 6 templaten kan vælge flere ejere, så jeg valgte de enkelte ejere fremfor gruppen.
Det er dog ufedt når der skiftes personale i receptionen, det havde været rart at kunne vælge gruppen men nu kører det da...
Avatar billede jogii Nybegynder
21. december 2003 - 12:02 #5
Du kan får koden til at virke hvis du istedenfor @UserName opererer med @UserNameList. Denne returnerer udover navnet også roller og gruppenavne. Det har Lotus bare ikke taget højde for som mulighed. Jeg ved dog ikke om der er andre ting som kræver 100% match mellem navn og ejer.
//Jörg
Avatar billede wise Seniormester
21. december 2003 - 21:03 #6
Hmmm, det vil jeg måske prøve, som sagt virker det nu. Men tak for kampen... ;-)