Avatar billede mdomino Nybegynder
18. december 2003 - 16:19 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

129 download paa en 512/256 adsl forbindelse

Hej,

Jeg har døjet med udfald, manglende forbindelse til min udbyder tiscali. Forbindelsen er blevet langsomere over de sidste 6 maaneder. Saa var det jeg testede mit system paa Pcpitstop com. Der var saa forskellige forslag til, hvordan jeg kunne forbedre min computer: mere hukommelse mv. Det eneste jeg i og for sig bed mærke i, var min download paa 129 (skrevet med rødt) hvilket skulle betyde virus. Min adsl forbindelse er paa 512/256. Med mit kendskab til dette og hint maa det altsaa betyde, at jeg "ufrivilligt" deler opkoblingen med 2-3 andre mennesker. Det er jeg i og for sig ikke interesseret i længere. Jeg har installeret zonealarm og norton antivirus. Og har de sidste paar maaneder fundet en trojan horse og en dialer. Plus taget mig af disse.Pt kan jeg ikke umiddelbart se nogen virus eller lignende. Fejlen kan ligge et andet sted
Kan jeg udbedre sagen u d e n at bekoste et bedre antivirus-program
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 16:24 #1
Lad os starte med at rense den for snavs

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 16:25 #2
Bagefter når du er ren får du en gratispakke af mig, så du ikke kan få snavs ind mere, men først skal du renses i bund
Avatar billede mdomino Nybegynder
18. december 2003 - 16:35 #3
hva snakker vi prismæssigt her?
Avatar billede fromsej Praktikant
18. december 2003 - 16:36 #4
Et eller andet sted mellem 0,- og 0,- , alt efter hvor mange af programmerne du vil købe.
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 16:36 #5
Meget billigt GRATIS
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
18. december 2003 - 18:12 #6
Hvad er det for en pakke? Og hvorfor ikke bare bruge adaware i stedet for at bruge flere forskellige programmer?
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 18:15 #7
ad-aware fjerner spyware, når det er kommet ind på computeren.

De andre programmer lukker af, så der ikke kommer noget ind..
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
18. december 2003 - 18:17 #8
ok, så de virker altså ligesom en antivirus monitor?
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 18:31 #9
Du kan læse om det her : http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede mdomino Nybegynder
18. december 2003 - 19:19 #10
Status

med spybot kunne jeg scane ca 3000 af ca 5000 saa frøs den. Forsøgte en 3-4 gange. Derefter afindstallerede jeg -og genindstallerede programmet. De ca 3000 filer er nu afhjulpet. Jeg klør paa ..
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 19:21 #11
Ellers så bare kom med den hijackthis
Avatar billede fromsej Praktikant
18. december 2003 - 19:24 #12
Så har du ikke opdateret Spybot online, den scanner for 11541 Bots.
Avatar billede mdomino Nybegynder
18. december 2003 - 19:42 #13
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\STARTER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\REAL\UPDATE_OB\REALSCHED.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\NETSCAPE\NETSCAPE 6\NETSCP.EXE
C:\PROGRAMMER\WINZIP\WZQKPICK.EXE
C:\UNZIPPED\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = proxy.worldonline.dk:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = ;127.0.0.1;localhost;<local>
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.search.defaultengine", "engine://C%3A%5CPROGRAMMER%5CNETSCAPE%5CNETSCAPE%206%5Csearchplugins%5CSBWeb_01.src"); (C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Profiles\default\8u490xt2.slt\prefs.js)
O2 - BHO: (no name) - {00000000-0000-0000-0000-000000000000} - C:\PROGRAMMER\COMMONNAME\TOOLBAR\CNBABE.DLL (file missing)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [EnsoniqMixer] starter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PC Booster] C:\Programmer\inKline Global\PC Booster\pcbooster.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Auto-Protect] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE /LOADQUIET
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\PROGRAMMER\CREATIVE\SPLASH SCREEN\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Xanadu] C:\Programmer\Foreignword\Xanadu\Xanadu.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MediaLoads Installer] "C:\Programmer\DownloadWare\dw.exe" /H
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [SENTRY] C:\WINDOWS\SENTRY.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSave] C:\Programmer\Save\Save.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Trickler] "c:\windows\system\fsg_3202.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\SYSTEM\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\PROGRAMMER\BEARSHARE\BEARSHARE.EXE" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\RunServices: [TrueVector] C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE -service
O4 - HKLM\..\RunServices: [MiniLog] C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\MINILOG.EXE -service
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Avgserv9.exe] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\Avgserv9.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AOL Instant Messenger (TM)] C:\Programmer\Netscape\Communicator\Program\AIM\aim.exe -cnetwait.odl
O4 - HKCU\..\Run: [media_stub] C:\Program Files\ebkrdr\stub.exe
O4 - HKCU\..\Run: [media_manager] C:\Program Files\ebkrdr\mediaman.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\PROGRAMMER\YAHOO!\MESSENGER\ypager.exe -quiet
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WINZIP\WZQKPICK.EXE
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O9 - Extra button: Xanadu (HKLM)
O9 - Extra button: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O16 - DPF: {8D37126F-C08C-11D4-A248-005056BF3741} (plug Class) - http://dist02.chargitdial.com/chargitplug.dll
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20011002/qtinstall.info.apple.com/qt502/dk/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {CD17FAAA-17B4-4736-AAEF-436EDC304C8C} (ContentAuditX Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/5805/v1503/www.contentwatch.com/audit/includes/ContentAuditControl.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: Yahoo! Chat - http://us.chat1.yimg.com/us.yimg.com/i/chat/applet/c381/chat.cab
O16 - DPF: DigiChat Applet - http://digichat.gochat.com/DigiChat/DigiClasses/Client_IE.cab
O16 - DPF: {2B323CD9-50E3-11D3-9466-00A0C9700498} (Yahoo! Audio Conferencing) - http://us.chat1.yimg.com/us.yimg.com/i/chat/applet/v43/yacscom.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37663.5025694444
O16 - DPF: {DC187740-46A9-11D5-A815-00B0D0428C0C} - http://www.pcpowerscan.com/pcpowerscan.cab
O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: Domain = 2
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: NameServer = 212.54.64.170,212.54.64.171
Avatar billede mdomino Nybegynder
18. december 2003 - 19:44 #14
Jeg forsøgte osse at opdaterer .. Her er logfilen Der var ingen markeringer
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 19:58 #15
Jeg løber den lige igennem
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 20:20 #16
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Du skal åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = ;127.0.0.1;localhost;<local>
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.search.defaultengine", "engine://C%3A%5CPROGRAMMER%5CNETSCAPE%5CNETSCAPE%206%5Csearchplugins%5CSBWeb_01.src"); (C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Profiles\default\8u490xt2.slt\prefs.js)
O2 - BHO: (no name) - {00000000-0000-0000-0000-000000000000} - C:\PROGRAMMER\COMMONNAME\TOOLBAR\CNBABE.DLL (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MediaLoads Installer] "C:\Programmer\DownloadWare\dw.exe" /H
O4 - HKLM\..\Run: [SENTRY] C:\WINDOWS\SENTRY.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSave] C:\Programmer\Save\Save.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Trickler] "c:\windows\system\fsg_3202.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\PROGRAMMER\BEARSHARE\BEARSHARE.EXE" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [media_stub] C:\Program Files\ebkrdr\stub.exe
O4 - HKCU\..\Run: [media_manager] C:\Program Files\ebkrdr\mediaman.exe
O16 - DPF: {8D37126F-C08C-11D4-A248-005056BF3741} (plug Class) - http://dist02.chargitdial.com/chargitplug.dll
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20011002/qtinstall.info.apple.com/qt502/dk/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {CD17FAAA-17B4-4736-AAEF-436EDC304C8C} (ContentAuditX Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/5805/v1503/www.contentwatch.com/audit/includes/ContentAuditControl.cab

-----------------------------------------------------
kender du denne, ellers skal den fixes:
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: Domain = 2

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Avatar billede mdomino Nybegynder
18. december 2003 - 20:31 #17
Den er jeg med paa
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 20:32 #18
Godt*S*
Avatar billede mdomino Nybegynder
18. december 2003 - 21:08 #19
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGSERV9.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\STARTER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZTSB05.EXE
C:\PROGRAMMER\ZONE LABS\ZONEALARM\ZONEALARM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\KAZAA\KAZAA.EXE
C:\PROGRAMMER\NETSCAPE\NETSCAPE 6\NETSCP.EXE
C:\UNZIPPED\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = ;127.0.0.1;localhost;<local>
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.search.defaultengine", "http://www.google.com/"); (C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Profiles\default\8u490xt2.slt\prefs.js)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [EnsoniqMixer] starter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PC Booster] C:\Programmer\inKline Global\PC Booster\pcbooster.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Auto-Protect] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE /LOADQUIET
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\PROGRAMMER\CREATIVE\SPLASH SCREEN\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Xanadu] C:\Programmer\Foreignword\Xanadu\Xanadu.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\SYSTEM\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [TrueVector] C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE -service
O4 - HKLM\..\RunServices: [MiniLog] C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\MINILOG.EXE -service
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Avgserv9.exe] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\Avgserv9.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AOL Instant Messenger (TM)] C:\Programmer\Netscape\Communicator\Program\AIM\aim.exe -cnetwait.odl
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\PROGRAMMER\YAHOO!\MESSENGER\ypager.exe -quiet
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WINZIP\WZQKPICK.EXE
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O9 - Extra button: Xanadu (HKLM)
O9 - Extra button: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: Yahoo! Chat - http://us.chat1.yimg.com/us.yimg.com/i/chat/applet/c381/chat.cab
O16 - DPF: DigiChat Applet - http://digichat.gochat.com/DigiChat/DigiClasses/Client_IE.cab
O16 - DPF: {2B323CD9-50E3-11D3-9466-00A0C9700498} (Yahoo! Audio Conferencing) - http://us.chat1.yimg.com/us.yimg.com/i/chat/applet/v43/yacscom.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37663.5025694444
O16 - DPF: {DC187740-46A9-11D5-A815-00B0D0428C0C} - http://www.pcpowerscan.com/pcpowerscan.cab
O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: Domain = 2
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: NameServer = 212.54.64.170,212.54.64.171
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 21:19 #20
Du er ren..

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende freeware programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, Du kan følge med hvornår programmet sidst er opdateret nederst på www.spywarefri.dk.

Det er meget vigtigt at du også holder dit windows og IE opdateret.

du skal lige sørge for at få lukket Dcom. Her kan du se hvordan du skal gøre det : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 21:20 #21
Hov, jeg lovede dig hele den gratis pakke, incl antivirusprogram of firewall, kommer her:

Her er en pakke med de bedste gratis programmer i øjeblikket, så du er helt beskyttet.

Hvis du ikke har et antivirus program vil jeg foreslå Avast.
Avast virusscanner har mange ting bla. autoupdate, realtimescanning og mailscanning. Derudover en rigtig god support. Dette Antivirus prg. er på fuld højde med dem man køber, hvad angår effektivitet.
Så absolut "meget for pengene"

Avast finder du her: http://www.avast.com/i_kat_6.html
direkte download link: http://download2.avast.com/iavs4pro/setupeng.exe

En firewall, det skal være sygate.
Sygate Personal Firewall http://download.com.com/3001-2092-10184369.html

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Ad-aware

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede mdomino Nybegynder
18. december 2003 - 21:24 #22
Jeg takker mange gange. Send din adresse hertil: mdomino@icestorm.net Og jeg sender et vederlag    .. Hvis du kan love mig at købe øl for pengene k
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 21:28 #23
Jeg har fået point, så må jeg ikke få betaling ved siden af, så det kan jeg desværre ikke tage imod*S*

Men det var godt det lykkes..
Avatar billede arlet Juniormester
18. december 2003 - 21:29 #24
Her bagefter hent lige spybot og opdater den online og få scannet computeren igennem for små rester