Avatar billede durd Nybegynder
18. december 2003 - 08:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

søgeside optimering

Hvad skal jeg gøre for at optimere min side maksimalt så den kommer frem i så mange søgemaskiner som muligt og i toppen af dem?
Avatar billede milo Nybegynder
18. december 2003 - 08:59 #1
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. december 2003 - 09:09 #2
Lær det nu, det er mere end 3 år siden at metatags virkede, så glem alt om metaten og andre automatiske tam tam, her kommer hvad du skal gøre
Avatar billede xyborx Nybegynder
18. december 2003 - 09:14 #3
Ja, det er ikke sådan når folk misbruger meta-tags til at gøre reklame i søgemaskiner ved at få sit website til at stå øverst...
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. december 2003 - 09:16 #4
1. Indhold er det vigtigste, uden indhold kommer du aldrig til at ligge godt. Skab unikt indhold, der vil give dine besøgende det de leder efter.

2. Søgeordene er lige så vigtige som indholdet, og faktisk bør søgeordene definere indholdet. Lav en liste over de søgeord der er relevante og realistiske og lav så indhold til disse søgeord. Du kan arbejde med søgeord her http://www.joyzone.dk/sw303.asp hisk at kontrollere hvor stor konkurrence der er på disse ord og lav så en prioriteret liste

3. Links er vigtige især i google. Skaf links til din side, gode links kommer fra dites der er godt placeret i googel og som handler om det samme som dit site, gerne med dine søgeord i den aktive del af søgeteksten.

4. De indterne links er også vigtige. alle dine sider skal kunne nås med max 3 klik med musen og alle dine sider skal have mindst 3 links der peger på sig, en side der kun har et link er ikke vigtig.

5. Dine sider skal optimeres til de enkelte søgeord. Hver side bør max optimeres til 3 søgeord, og heldst kun et ord pr side. Optimering indebær søgeord i title taggen, i overskrifter, i sideteksten, i den aktive del af hyperlinksne, i alt tag, i title attributter, i kommentare, og i meta. Husk ingen søgeord i meta der ikke også findes i sideteksten

Det var første halvdel, når du er færdig her fortsætter vi
Avatar billede milo Nybegynder
18. december 2003 - 09:19 #5
bufferzone, hvordan ved du, at fx google ikke bruger metatags i sorteringsalgoritmen ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. december 2003 - 09:40 #6
Google bruger meta, men virkningen af den ef næsten 0. Du kan sagtens finde sites i toppen af google der ikke har metatags, ligesom du sagtens kan finde sites der har hele siden fyldt med meta og aldrig kommer med i google.

Hvis du læser mit punkt 5. ser du at meta er med, det er bare det mindst vigtige og det sidste du bør koncentrere dig om. Problemer er at du risikere at banne dig selv hvis du fylder meta i en side derikke også har søgeordet i teksten, derfor bør man lave tingende i den rækkefølge jeg nævner.

Jeg laver optimering og bruger derfor de internationale fora på dette område. Den generelle trend de sidste 3 år er at meta er ydt
Avatar billede durd Nybegynder
18. december 2003 - 19:40 #8
Hvis jeg i det hele taget MÅ bruge meta tags, skal jeg så sørge for, at der er noget tekst på min side som svarer til mine søgeord eller hvor?

Hvordan havde du for resten tænkt dig at jeg skulle optimere det hvis ikke jeg må bruge meta tags?

Og hvordan skal jeg udforme den hvis jeg må?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. december 2003 - 19:43 #9
Optimering drejer sig om søgeord i alle de ting der nævnes i punkt 5 (jeg kan tælle mindst 8 forskellige ting incl meta) i øvrigt er tekstens formulering meget vigtig.

Du har forstået meta korrekt, de søgeord du placere i meta, skal også stå på siden, helst alle de steder jeg nævner i punkt 5
Avatar billede durd Nybegynder
18. december 2003 - 20:12 #10
Kan man få et eksempel?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. december 2003 - 20:15 #11
http://www.bufferzone.dk/webpromotion.htm er optimeret til ordet webpromotion. prøv at søge i den danske del af google på webpromotion så kan du se om det virker.

der er linket til siden fra forsiden
Avatar billede durd Nybegynder
18. december 2003 - 20:52 #12
Det er ufatteligt så meget det betyder at have ens søgeord stående i title. Jeg er først på google hvis man søger på nettræf :P
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. december 2003 - 21:26 #13
Hvilket selvfølgelig er grunden til at title tagen er det første jeg nævner i mit punkt 5
Avatar billede durd Nybegynder
02. januar 2004 - 16:32 #14
Jeg er blevet meget klogere på det punkt. Tak for hjælpen! Her er points!