Avatar billede nick-rasmussen Nybegynder
17. januar 2001 - 12:21 Der er 6 kommentarer

bootable cd

Jeg er igang med at lave en bootable cd. Når jeg starter op på cd\'en skal der komme en menu op (dette problem er løst). Mit problem er at jeg fra denne menu vil have mulighed for at boot op på HD. Hvordan løser jeg det problem ?. Menuen er lavet i Config.sys med Menuitem...
Avatar billede tentakkel Nybegynder
17. januar 2001 - 12:23 #1
vil høre med
Avatar billede burningice Nybegynder
17. januar 2001 - 14:02 #2
well..hvordan har du lavet denne bootcd. I hvilket program... hvilke bootfiler bruger du. Hvilket format er den hd du vil boote på?? Fat16, Fat32, NTFS.
Avatar billede nick-rasmussen Nybegynder
18. januar 2001 - 06:15 #3
CD\'en skal kunne boote på FAT32 formateret da det så også vil være muligt at boote på FAT formatere´t harddiske...
Det jeg har tænkt mig at vil gøre er at lave en ganske almindelig bootdiskette som jeg så vil gå ind og lave 2 bootfiler ud fra bootcat.bin bootimg.bin.
Jeg har den tro på at det nok skulle kunne udføres fra Config.sys.
Det jeg har brug for er at vide hvad jeg kan skrive i config.sys for at få den til at boote på HD.
Jeg bruger Easy Cd creater til at lave disse bootfiler....
Håber at det var svar nok ellers må \"I\" stille nogle flere spørgsmål....
Avatar billede burningice Nybegynder
18. januar 2001 - 12:43 #4
ja, du har fat i noget af det rigtige ved først at lave bootdiskettet som du så bruger til at lave bootcd\'en med.
Ummiddelbart vil jeg tro at det vil være nok at loade himem.sys, definere windir og så køre win fra autoexec.bat
Avatar billede nick-rasmussen Nybegynder
20. januar 2001 - 06:40 #5
Hvordan vil du få den til at boote på harddisken når du
Avatar billede nick-rasmussen Nybegynder
20. januar 2001 - 06:50 #6
Hvordan vil du få den til at boote på harddisken ved at loade himem.sys, (og så går jeg ud fra) at du vil definere windir, og her efter loade Windows fra autoexec.bat.
Der vil så opstå et problem i det at jeg går ud fra at du vil loade win fra autoexec.bat på boot cd\'en, og da denne vil loade autoexec.bat hver gang du starter på cd\'en så vil du også starte windows hver eneste gang du booter på cd\'en, og det var ikke det der var meningen.
Meningen er at jeg har en boot cd, hvor fra jeg skal kunne vælge at boote på cd\'en eller få den til at boote på HD (styresystemet på HD).
Dette skal virke på en hvilken som helst computer der kører med en standard installation. Der med mener jeg en Windows 95/98 som ligger i mappen Windows på C:\\.