Avatar billede mat Nybegynder
14. december 2003 - 15:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

rain brush tool i Maya

Hej

Jeg har et problem med rain brush i Maya 5.0....Jeg kan sagtens lave en fil med regnen i og rendere det ud, men hvis jeg importerer en anden fil i min regn fil eller laver regnen i en eksisterende scene (altså ikke en "ren" regn fil) forsvinder regnen i renderingen?!?

Jeg kan stadig se min regn i viewport, men så snart jeg renderer er den væk? Er der nogen der har en forklaring?

Jeg har prøvet at lave regnen massiv (altså MEGET regn), jeg er sikker på at den er renderable, jeg har lys i scenen og jeg har et kamera.

Jeg fatter nada?

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
18. december 2003 - 19:21 #1
øv bøv :/
Avatar billede miza Nybegynder
13. januar 2004 - 18:47 #2
Du skal være sikker på at regnen ikke er for lille i forhold til resten af scenen, og at regnen ikke er for gennemsigtig til at kunne blive set. Håber det kan hjælpe dig, men du kan jo prøve at render scenen i en høj opløsning, og se om regnen, er helt væk. En sidste ting, kan være "post process", regnen bliver jo først lagt på billedet efter at det er færdigt, ligesom f.eks. glow, depth of field osv.
Avatar billede miza Nybegynder
13. januar 2004 - 18:48 #3
Orv ja forresten, en helt anden ting ud kan gøre for at få regnen mest realistisk er ved at bruge partikler i stedet for paint brush, der vil du selv kunne bestemme størelse farve osv. og så få lidt mere kontrol over det
Avatar billede mat Nybegynder
13. januar 2004 - 21:25 #4
Jeps jeg ved at particles giver et bedre (mere fleksibelt) resultat men det var sådan ret "vi skal bruge regn NU!" - men jeg opgav så vi fik ingen regn (men filmen blev nu ok alligevel, og regnen kommer måske på som noget "post-deadline noget") :)

..men tak for responsen :)

mvh mat