Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. december 2003 - 10:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Billede om til iges, dxf, vda, kadl, ect til mastercam 7.0

Jeg mangler et freeware program der kan konventere et billede (jpg/bmp) om til et format Mastercam 7.0 kan læse og bruge.

de formater som mastercam 7.0 kan bruge er:
.cadl
.dxf
.iges
.nfl
.stl
.vda
.sat
måske også ascii (re lidt i tvivl om det)

vores problem er at vi har et billede vi ønsker skal sætte på et emne (fræses ned i emnet) og det vil tage al for lang tid at prøve at tegne det, så derfor skal vi bruge et freeware program til at kunne konventere billet om så mastercam 7.0 kan impotere det og vi kan lægge det på emnet.
Vil vil ikke ud og give penge for et program der skal bruges en gang, derfor skal det være freeware.

jeg har prøvet med irfanview 3.85 med plugin's
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. december 2003 - 10:15 #1
re => er ;o)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. december 2003 - 10:41 #2
min convert på RH siger at den fint kan fra jpg til dxf - hvor stort er billedet ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. december 2003 - 11:23 #3
den er 322*332
http://www.dbj.dk/images/hvhjulforsint.gif

det er meningen af det logo skal fræse på et emne
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. december 2003 - 00:01 #4
ups det tog vist lidt lang tid :=) -nu er de konverteret til alle undtagen .cadl formatet - hvor vil du have dem sendt hen ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. december 2003 - 06:35 #5
nu ved jeg ikke hvor meget de fylder, men ellers send dem til eksperten@bluemail.dk
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. december 2003 - 06:39 #6
hvis du kan sende dem inden kl 10 vil det være fint, så kan jeg nå at prøve dem idag ellers skal jeg vente til på mandag
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. december 2003 - 09:20 #7
så er de ihvertfald sendt :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. december 2003 - 10:40 #8
vi har prøvet dem i mastercam 7.0 og solidworks 2001 SP14
og de vil ikke åbne dem (solidworks cracher) mastercam åbner dem, men de bliver ikke vist (lidt lige som at åbne et tom billede)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. december 2003 - 10:51 #9
hmm jeg har sendt en ny - hvor der er konverteret med et andet program...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. december 2003 - 14:46 #10
jeg modtog de 2 først mails, men har ikke fået flere fra dig af.

men det "sjove" er nu at ham der skal bruge det i solidworks har fundet af at den kan bruge .tif filer, så jeg konventerede den fra .gif til .tif så vil solidworks bruge den, så nu skal vi bare lave den om til 3D, så vi kan få den over i mastercam ellers må emnet blive lavet i solidworks istedet..

men jeg vil gerne have de nye du har konventere med en andet program.
hvad hedder de 2 programmer du har brugt til konventeringen?

lav lige et svar
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. december 2003 - 15:24 #11
ingen andre foreslag?
eller andre der kan konventere billedet så det kan bruges i mastercam
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. december 2003 - 18:59 #12
kan ikke få dem til at impotere det ordenligt..