Avatar billede mat Nybegynder
09. december 2003 - 11:25 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

batch-render i Mental Ray (Maya)

Hej vi har et lille (læs: stort) problem med Mental Ray i Maya.

Kan man batch-rendere med Maya 5.0´s integrerede Mental Ray?

Hvis ja: Hvordan?

Hvis nej: Hvordan renderer man så en hel scene til enkeltbilleder med Mental Ray? (vi vil nødig sidde og trykke render for hver frame)

Håber i kan hjælpe
mvh mat
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. december 2003 - 12:11 #1
Avatar billede mat Nybegynder
09. december 2003 - 12:29 #2
Det link har vi også fundet og det er desværre til standalone Mental Ray - jeg spurgte om batchrendering til den integrerede Mental Ray i Maya 5.0.

Det er osse en ældre version de bruger i eksemplet vi har slet ikke et menupunkt, der hedder mental ray i Maya - den dialog er intregreret i Mayas egen rendermenu.

Vi har fundet en acceptabel løsning med windows command line rendering ( mayarender_with_mr)

Men hvis du kan finde dialogen i Maya interfacet ville det da være fedt :)

mvh mat
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. december 2003 - 13:46 #3
Avatar billede mat Nybegynder
09. december 2003 - 14:25 #4
Ja, problemet er at det, såvidt jeg har forstået, koster en mindre bondegård at registrere sig til Alias Wavefronts eSupport :(

mvh mat
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. december 2003 - 14:54 #5
Du kunne søge eller stille spørgsmålet i dette Maya forum: http://www.highend3d.com/boards/index.php?Cat=1,2

/per
Avatar billede mat Nybegynder
09. december 2003 - 22:29 #6
takker Per, men den havde vi osse været forbi - Jeg er desværre bange for at spørgsmålet ikke længere relevant eftersom vores mental ray renderinger simpelthen tager for lang tid til at vi kan nå det inden deadline :'( ...så jeg tror desværre at det er tilbage til maya software renderinger...nederen

Hvis du vil have en lille slat point for din tid kan du jo poste et svar.

mvh mat
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. december 2003 - 08:25 #7
Velbekomme! Ja, så skulle skolen måske investerer i en renderboks. ;o)

/per
Avatar billede mat Nybegynder
18. december 2003 - 19:20 #8
takker for opmærksomheden :)
Avatar billede miza Nybegynder
14. januar 2004 - 07:38 #9
altså hvis du bruger Maya 5.0 så skal du vælge den normale opsætning under Common, altså hvilket format den skal ud i, og så derefter vælge hvordan indstillinger for Mental Ray skal være. Hvis det er Maya 4.5 ved jeg ikke hvad du kan gøre.