Avatar billede bumle90 Nybegynder
05. december 2003 - 20:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skal producere en screensaver til firmaet

Hej, jeg sidder og har fået til opg. at lave en screensaver. Ikke alt for avanceret, men dog ganske pæn.
Jeg har læst lidt rundt omkring og har fundet ud af at mange folk laver det i flash, hvorefter de derefter konverterer det til en scr fil.
Jeg har dog aldrig arbejdet i flash, så jeg tænkte om der fandtes noget der var lidt mere let-tilgængeligt.
Jeg vil som sagt gerne lave noget der er pænt, så hvis vejen frem er flash må jeg jo i gang med det.
Men det jeg sådan set søger svar på her er nogle anbefalinger, og bedste måde at komme igang med en screensaver på.
Håber på svar snart.
Avatar billede bumle90 Nybegynder
05. december 2003 - 20:57 #1
Jeg skal bare lave noget ala windows standard screensaver med et logo der drøner rundt på skærmen eller lignende...
Avatar billede zerohero Nybegynder
06. december 2003 - 00:44 #2
Jeg tror ikke du kan komme til noget, der er mere let-tilgængelig. En anden alternativ er at programmere din ScreenSaver i C eller Delphi! Men den vej er langt tungere, med mindre du kan programmere i forvejen!
Avatar billede bumle90 Nybegynder
06. december 2003 - 00:55 #3
Oki, jo jeg kan godt C, men ikke nok til at lave grafik tror jeg.
Hvordan ville du anbefale jeg kom i gang med flash, og blir det svært tror du?
Avatar billede zerohero Nybegynder
06. december 2003 - 01:03 #4
Det er vel bare at tage fat! Find nogle Flash tutorials på nettet - med mindre dine venner kan noget Flash! Prøv eventuelt http://www.flash.dk ...
Avatar billede bumle90 Nybegynder
06. december 2003 - 01:06 #5
oki, Hvor kan jeg finde et development kit?
Avatar billede bumle90 Nybegynder
06. december 2003 - 01:07 #6
Og er flash en god ide hvis man skal lave en lækker screensaver?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
06. december 2003 - 10:58 #7
Flash er fint. Du kan sagtens lave en screensaver, der er selvinstallerende, reagerer på museklik eller ikke og hvad du nu ellers har lyst til.
Til Flash findes der ikke et decideret dev.kit - du kan få flash i en standard edition og en pro-version. Til at lave en pauseskærm (og i det hele taget at blive bekendt med flash) kan du roligt 'nøjes' med standard. Layoutet, sproget etc er det samme.
Avatar billede bumle90 Nybegynder
06. december 2003 - 12:36 #8
Oki, det lyder godt.
Og den standard version er gratis?
Hvor kan jeg få det henne?
Hvad er begrænsningerne i standard i forhold til prof?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
06. december 2003 - 13:01 #9
Flash er ikke gratis. Du kan hente en 30 dages trial på macromedia.com

Forskellen på pro og standard: http://www.macromedia.com/software/flash/productinfo/features/comparison/
Avatar billede _michael_ Nybegynder
06. december 2003 - 13:03 #10
Men som med alt andet efterhånden. Det kræver et par intense timer at lære programmet og dets sprog at kende.