Avatar billede loentoft Nybegynder
01. december 2003 - 15:14 Der er 3 kommentarer

Skærmbillede Hopper/ Ryster

Ok, nu må jeg overgive mig og så bede til at en eller anden super ekspert herinde kan hjælpe mig.

Problem : Når pc´en startes op går opstarten helt fint. Men så snart at der skal åbnes et vindue op der inderholder adressefeltet til adresser på WWW. Så åbner det op og billedet står enten og ryster eller hopper.

Dette kan stoppes hvis jeg med megen held kan få markeret med musen i selve feltet hvor www. adresserne skrives, herefter virker pc´en så upåklageligt indtil næste gang den startes op, hvor hele cirkuset gentages.

(det er bl.a: Explorer, denne computer og så videre der er tale om, lige så snart dette felt er på siden, (adressefeltet) så er det galt.

Nu har jeg prøvet følgende:

Sat grafikkortet i en anden maskine med anden skærm:
Resultat:  Her var der ingen problemer.

Sat grafikkortet i anden maskine men med samme skærm.
Resultat:  Så var problemet der igen.

Sat andet grafikkort i maskinen med og prøvet med 2  forskellige skærme.

Resultat:  Ingen problemer.

Sat anden skærm til maskinen. Men samme grafikkort (Skærm Compaq MV940)

Resultat: Ingen problemer  !!!!! DVS Her virker det !!!

Nu har jeg så købt en helt ny skærm: Iiayma MM904UT

Resultat: Problemer igen.

Det vil sige at jeg har prøvet alle de ting jeg har kunnet komme på og mere til. Og det undre mig meget at det kan køre uden problemer med den gamle Compaq skærmen.

Samt at når jeg får stoppet problemet, ja så kører maskinen perfekt intil næste gang jeg starter den op.

Fordi:  Er det så grafikkortet ???, eller er det noget opsætning, måske nogle drivere, eller er det måske bundkortet ???,

Håber virkeligt at nogen herinde kan hjælpe mig, ikke en gang forhandleren som det hele er købt hos kan hjælpe !!!
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 16:24 #1
Jeg syntes du skulle prøve at gå internetindstillingerne igennem, sammenlign med den maskine der virker, i første omgang. Er det samme version af styresystemet du har på de to maskiner ?? Hvis ikke kan det jo være driveren der ikke passer.
Avatar billede loentoft Nybegynder
01. december 2003 - 16:33 #2
Det har været sammelignet, ned til mindste detalje. Og jo det er samme styresystem. Men har også prøvet at installere såvel 98´ som ME. Forhandleren mente at det kunne være styresystemet.
Driverene burde passe. Både dem der fulgte med såvel grafikkort som skærm, men også de opdaterede.
Måske du har ret. Jeg må igeenem internetindstillingerne een gang til.
Men den gør det jo også hvis jeg åbner DENNE COMPUTER
Avatar billede egelund2 Nybegynder
02. december 2003 - 01:01 #3
Så vidt jeg kan se, så er det dit grafikkort som kun kan lide nogle skærme, men ikke andre.. derfor vil jeg anbefale at du skifter dit grafikkort.. jeg tror ret meget på at det er løsningen..