Avatar billede Slawomir Seniormester
30. november 2003 - 02:21 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

gennemsigtig baggrund

hej

hvordan laver man en gennemsigtig baggrund og kan det overhoved lade sig gøre?

mvh bk
Avatar billede joaqin Nybegynder
30. november 2003 - 03:52 #1
Hej
Burgerking

Hvis du arbejder i frontpage,, så er det simpelt
Du skal have et grafisk prgram så som  Photoshop, eller mange andre f.eks Paint shop pro

Nu skriver du ikke "hva det er "

Hvis du vil lave et grafisk element på din hjemme side i frontpage '
ja så gør det i et grafik program, som ovenover nævnt

Hvis du har en baggrundsfarve på din site,

Så er der jo ingen grund til at lave den gennemsigtig(transperent)
Du kan jo bare sætte din farve ..på det elment du vil have ind i smme farve som din baggrundsfarv

Gem det som en jpg.fil  eller gif

Åben frontpage og sæt det ind som et billede
Hvis jeg har misforstået dig så forklar dig lidt bedre omkring dit problem

held og lykke
mvh

Joaqin
Avatar billede Slawomir Seniormester
30. november 2003 - 04:50 #2
tak for din svar, jeg kan høre at jeg ikke har formuleret mig ordentligt, for det som jeg mener er om man kan lave selve .html siden gennemsigtig?

mvh
BurgerKing
Avatar billede 7th Praktikant
30. november 2003 - 04:54 #3
Du kan ikke lave selve din side gennemsigtig mig bekendt. Du kan godt lave udvalgte områder gennemsigtig via javascript, som for eksempel en baggrund, men selve din html side vil altid være som fast baggrund.
Avatar billede joaqin Nybegynder
30. november 2003 - 05:00 #4
Hej
BurgerKing

Jo i realitet kan du godt

jeg vil tage mig den frihed at spørge dig om

Hvad skal du i et helt Html doc bruge en transperent( Atså gennem sigtig) side til ??

Men hvad, Hvil du have lagt noget ind over ..Måske en blød opasitet
Jeg er oppe lidt endnu

og jeg vil gøre alt for at løse dit problem

hvis jeg magter det Hi Hi

Mvh

Joaqin
Avatar billede Slawomir Seniormester
30. november 2003 - 05:24 #5
jeg fik den idé at jeg gerne vil lave en side med gennemsigtig baggrund.
jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, man hvis jeg ikke prøver på at finde ud af det, så finder jeg ikke ud af det.

det som jeg tænkte på det er hvis vi nu tager denne her side og fjerner den blå farve og gøre den gennemsigtig så man rent faktisk kan se skrivebordet.
Avatar billede Slawomir Seniormester
30. november 2003 - 05:28 #6
dette er ikke noget der haster, det kan godt vente til imorgen.
er selv på vej i seng :-)
Avatar billede 7th Praktikant
30. november 2003 - 05:32 #7
Jeg er 99.99.99.99% sikker på det ikke kan lade sig gøre :o)
Avatar billede Slawomir Seniormester
30. november 2003 - 05:34 #8
ok det var godt nok ikke så lidt, men man har jo lov til at prøve :-)
Avatar billede 7th Praktikant
30. november 2003 - 06:42 #9
Selvfølgelig, og hvis du skulle finde løsningen, så smid den lige her + så får du også lov til at dunke mig i hovedet ;o)
Avatar billede Kengun Praktikant
30. november 2003 - 12:27 #10
Det kan ikke lade sig gøre i dit webside dokument. Det er din browser (Internet Explorer, Oprah, Netscape, etc.) som er "problemet" her. For at det skal kunne fungere så skal et, eller alle, disse program laves om slig at skrivebordet kan komme frem.
Avatar billede Kengun Praktikant
30. november 2003 - 23:32 #11
tusind tak for points *hrmf*
Avatar billede Slawomir Seniormester
01. december 2003 - 00:53 #12
hmm, selv tak
Avatar billede Kengun Praktikant
01. december 2003 - 07:14 #13
hmm, hvorfor afviste du mit svar?
Avatar billede Slawomir Seniormester
02. december 2003 - 03:57 #14
lukker
Avatar billede Kengun Praktikant
02. december 2003 - 07:37 #15
anmeldt!
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. december 2003 - 19:37 #16
burgerking >> Du har fået svar på dit spørgmsål, også selvom du måske havde håbet på mere positivt svare angående en løsning så skal du dele point up. Så enten må du komme med en god forklaring eller oprette et nyt spørgsmål med point til dem du har snydt her.

Så opret et nyt spørgsmål, husk at linke til det nye og omvendt.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. december 2003 - 20:59 #17
Ingen reaktion.. burgerking 1. advarsel for §2.6
eagleeye / CoAdmin
Avatar billede Slawomir Seniormester
10. december 2003 - 21:51 #18
jaja rolig nu jeg har ikke set det før.

hvordan er det lige jeg skal gøre det?
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. december 2003 - 22:00 #19
Hej

Du opretter et nyt spørgsmål, og kaldet for "point til xxx,yyy,zzz" hvor xxx,yyy,zzz er dem der har fortjænt point her. I selve spørgsmål teksten ligger du et link til dette spørgsmål. Når det oprettet ligge du link i dette spørgsmål til det nye så han de se hvor de skal svare.
Avatar billede bredker Nybegynder
10. december 2003 - 22:05 #20
Avatar billede Slawomir Seniormester
10. december 2003 - 22:17 #21
Avatar billede Slawomir Seniormester
10. december 2003 - 22:18 #22
sig mig lige er det meget forkert overskrift jeg har vælgt?
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. december 2003 - 22:20 #23
Nej, det er helt iorden med den overskrift.
Avatar billede Slawomir Seniormester
10. december 2003 - 22:29 #24
sig mig lige, hvorlænge skal jeg vente med at de lægger et svar? ja jeg ved godt at det er ikke sikkert at de allesammen er på lige nu
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. december 2003 - 22:35 #25
Du bør lige give dem et par dage.
Avatar billede Slawomir Seniormester
10. december 2003 - 22:36 #26
ok
Avatar billede Slawomir Seniormester
10. december 2003 - 22:41 #27
eagleeye>> er der en hurtigere måde at få at vide på hvis man er blivet anmeldt, eller skal man virkeligt igennem alle spm for at finde ud af det?
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. december 2003 - 22:44 #28
Du har fået en email at du skal kigge i dette spørgsmål. Den er sendt til den email adresse du har meldt dig til med. Samt som det er lige iøjeblikket kan du se anmeldelser på denne side: http://www.eksperten.dk/coadmin/coadmin.phtml
Avatar billede Slawomir Seniormester
10. december 2003 - 22:50 #29
den kan jeg ikke komme ind på lige nu, kan du vente med at slette det til imorgen aften for jeg kunne godt tænke mig at læse det, eller send det til mig igen.

emailen har jeg ikke læst, sidste gang jeg kiggede i min postkasse der havde jeg over 300 beskeder her fra, og nej jeg har ikke læst dem alle, troede at det bare var et link
Avatar billede joaqin Nybegynder
11. december 2003 - 00:59 #30
hej burger

jeg er ikke helt med??

mvh

Joaqin
Avatar billede Kengun Praktikant
11. december 2003 - 07:51 #31
eagleeye> Burgerking kaller mig et "fjols", noget jeg ikke kan se han har grund til. ref: http://www.eksperten.dk/spm/434102 .

"Kommentar: burgerking - 11/12-2003 01:11:41 - for at gøre det meget kort, så har fjolset har anmeldt mig fordi at jeg ikke kunne bruge hans svar."

"fjols" er ikke det værste man kan blive kalt, men jeg synes nu Burgerking tøjer strikken....
Avatar billede cdc Novice
11. december 2003 - 09:41 #32
strikken=elastikken :o) Man må jo rette sine landsmænd en gang i mellem, hvis ordet ikke bruges på dansk :o) Ho Ho Ho og god jul
Avatar billede Kengun Praktikant
11. december 2003 - 10:04 #33
øv ;) God Jul /cdc :D
Avatar billede Kengun Praktikant
11. december 2003 - 10:07 #34
foresten feil ref :) http://www.eksperten.dk/spm/438456
Avatar billede Slawomir Seniormester
11. december 2003 - 22:19 #35
7th >> Har fundet ud af det, kan godt lade sig gøre.
Avatar billede cdc Novice
12. december 2003 - 08:53 #36
må man se burgerking ?
Avatar billede Kengun Praktikant
12. december 2003 - 10:48 #37
tror jeg ikke ;)