Avatar billede themanronnie Nybegynder
26. november 2003 - 23:15 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

3d i eksekverbare filer?

er der en måde man kan lave sine 3d studio max animationer / modeller om til eksekverbare filer? hvordan?
hvis dette ikke er muligt, findes der så en slags 3d viewer??
Jeg kunne godt se det sjove i at have en exe file der virker nogenlunde som den der havoc engine...
Avatar billede _k Nybegynder
29. november 2003 - 14:47 #1
Max laver billeder/video, ikke exe-filer. Der findes imidlertid en hel del 3. partsprogrammer som gør det muligt at anvende dine 3D modeller på den ene eller anden måde. Lige fra Flash og Director, til spilengines og netbaserede programmer.

Nogle helt ok programmer, hvis du vil bruge det på nettet, er ViewPoint (www.viewpoint.com) og Cult 3D (www.cult3D.com) - begge kræver en speciel viewer.

Spiller størrelsen ikke ind, og vil du lave noget interaktivt, skal du nok omkring Flash eller Director. Begger laver outputter også til .exe-filer hvis det er afgørende....
Avatar billede osborne Nybegynder
27. december 2003 - 11:08 #2
Måske ikke lige det du søger men hvis du er interesseret i at have kunne dreje dine 3D modeller, zoome, gå rundt i dine 3D rum osv. .. og endda kunne gøre det på internettet så er www.turntool.com en mulighed. Du kan ikke alt det du kan i havoc Reactor men du kan meget. Håber det giver dig nogle ideer :-)
Avatar billede themanronnie Nybegynder
06. august 2004 - 09:40 #3
lukker tak for hjælpen.